Satori er en fin og ukomplisert rulle som er billig og yter bra. Vil du dog ha data om hvor langt du har syklet, samt følge med på kadensen må du ha en computer som kan måle dette. Det får du inkludert i Flowen, men den koster selvsagt litt mer.
En annen ting du kan tenke på når du vurderer en litt dyrere rulle som Flow, er hvorvidt du kan være villig til å legge i penger til en VR-trainer, da du med en ren rulle/trainer fort kan gå lei hvis du ikke har noe spesielt å se på. Jeg begynte hvertfall fort å flakke rundt med blikket etter ting å se på da jeg kjørte litt med Satori, men synes jeg får en helt annen innlevelse nå når jeg sykler på Fortius med VR. Et annet godt alternativ hvis du ikke vil se simulert sykkeltur og ikke trenger alle dataene på en tvskjerm til enhver tid, kan være å bruke en ren rulle i kombinasjon med å f.eks se tvserier, jeg har syklet mange turer mens jeg har sett på hva Dr. Gregory House har holdt på med

Det er dog ikke alt som er like perfekt med Fortiusrulla, jeg synes oppoverbakker fungerer ganske dårlig med rulledekk på stisykkelen hvertfall, skal prøve om det fungerer bedre med en rimelig racer som rullesykkel til kommende vinter. Jeg måtte stramme noe vanvittig for å få bratte bakker ala fjelletapper i RL-videoene til å fungere særlig, det skal selvsagt ikke utelukkes at jeg brukte en dårlig kombinasjon av dekktrykk/dekktype/stramming av rulla/umenneskelig styrke i tråkket, men prøvde nå å eksperimentere endel. De dataanimerte turene fungerer dog bedre. I tillegg er du med en VR-rulle avhengig av å ha en PC sjøl om du bare vil ta deg en enkel treningstur uten å bruke VR-funksjonaliteten.
Tror du at du kan komme til å få lyst på VR i framtiden, er forøvrig Flow kjekk, da du får kjøpt et oppgraderingssett som oppgraderer den til funksjonalitet tilsvarende i-Magic-rulla til Tacx.