Heihopp landeveisentusiaster!
Ble bitt av terrengsykling i fjor høst, og har allerede "måttet" investere i to sykler til bruk i skogen. Turen har nå kommet til landeveien og dens lange fine strekker med kun vinden i øret og sola i ryggen

Har enda ikke bestemt meg for at jeg SKAL skaffe meg landeveissykkel, men det frister! Har tittet litt rundt på nettet etter hva jeg kunne tenkt meg av racer. Kan fremdels meget lite, og tar gjerne imot råd/kommentarer fra dere der ute.
Er på ingen måte noen hardcore ritt-syklist og sykler kun fordi det er gøy, ikke fordi jeg nødvendigvis vil bli i toppform. Selv om konkuranseinstinktet er tilstede i relativt høy grad, noe som ofte innbyr til høy intensitet selv på alene-turer der planen var rolig sykling.
Kikkerten har for øyeblikket låst seg inn på en Hard Rocx Equilibrium RR. Skal avsted å teste en litt seinere i uka, men finnes det noen grunner til at jeg burde holde meg unna? (Spec finnes
her hvis du velger Road Race på menyen til venstre, også den aktuelle modellen på høyre side etterpå).
Sykkelen skal i første omgang ikke brukes som rittsykkel, og holdbarhet er viktigere for meg enn vekt. Selv om 8,6kg må vel sies å være godkjent?
Andre forslag til sykkel som kan havne i et prisområde rundt 10k er velkomne. Ingen særlige kriterier utenom pris, men en vekt på under 9kg er vel mulig å få til samtidig.
Takker for alt av innspill og kommentarer!
EDIT: er vel ca 177 lav og veier rundt 67 kg om det har noen betydning. Er str 54-56 noe å gå ut ifra i forhold til høyden min?