Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Tips til bra sekk for ritt og litt lengre turer

Tips til bra sekk for ritt og litt lengre turer #772798 20/07/2009 16:39
svegar Offline OP
Besatt
OP Offline
Besatt
Hei,
er ute etter en sekk, og har følgende krav:
- Plass til minst 2 liter drikkeblære.
- I tillegg må den ha plass til litt mekkeutstyr og et par slanger, lommebok, mobil, førstehjelpspakke og ei jakke.
- Så blir det vanskelig; vil ha sekk som har sånne små lommer på siden av magebeltet, samme som Osprey Talon 11 har, så jeg kan putte litt spiselig i disse lommene. Synes ofte det blir knot å få tak i fra rygglommene hvis jeg har sekk på meg.
- I tillegg ønsker jeg den så lett som mulig.
- Om den hadde hatt sidelommer, ville Osprey Talon 5,5 vært perfekt.

Gode forslag?

sv

Re: Tips til bra sekk for ritt og litt lengre turer [Re: svegar] #772804 20/07/2009 17:10
J
jejejeho Offline
Fersking
Fersking
J
Hei!
Kjøpte denne sekken for et par uker siden.
Er kjempefornøyd. Du får plass til mye i den.
Har ikke likt å ha sekk på ryggen når jeg har syklet tidligere,men denne er god å ha på ryggen.
Den har flere smålommer også.
Ikke all verdens plass i belte, men du får med deg litt mat der ja. Sånn på størrelse med en snickers på begge sider:)
Stor vannpose er det også.

http://www.travelcountry.com/shop/camelbak/camelbak-havoc-hydration-pack.html

Re: Tips til bra sekk for ritt og litt lengre turer [Re: jejejeho] #772833 20/07/2009 18:05
cht Offline
Veteran
Veteran
Har Osprey Talon (22), beste sekken som finnes til sykling etter min mening. Ligger meget behagelig på ryggen og lufter godt. Du vil neppe angre på denne!!

I 22 utgaven har du relativt store lommer på beltet, god plass til mobil og småtteri, men matpakka bør ligge i sekken.
Det er også to elastiske lommer på skulderremmene, kjekke til mindre snacks. Ellers er det et stort rom om et mindre hvor nøkler og alt slikt ligger. Det er også sidelommer. Perfekt for mitt bruk ihvertfall!

Redigert av cht; 20/07/2009 18:08.
Re: Tips til bra sekk for ritt og litt lengre turer [Re: cht] #772836 20/07/2009 18:16
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Jeg kjøpte Hagløfs Ace i str Medium i fjor, helt genial med lommer på siden av magebeltet til skismørning, kamera, mobil etc, etc.. Sitter som støpt og plass til 2 liters blære.

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Tips til bra sekk for ritt og litt lengre turer [Re: cht] #772837 20/07/2009 18:17
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Husk at Osprey har smarte, små lommer på skulderstroppene. Mye bedre enn lommer på magebeltet. Jeg har alt fra miniverktøy til mobil og gelpakker i disse lommene. Osprey Talon 5,5 er min favoritt til lettpakkede turer. Talon 11 er super til litt mer stasj.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon

Moderator  support