Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Enkle stier for å lære seg å sykle med klikkpedal

Enkle stier for å lære seg å sykle med klikkpedal #772708 20/07/2009 12:32
K
knuffe Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
hei,

jeg har syklet sti i en noen år nå, og også en del freeridesykling i Frognerseteren, Hafjell og Aron.
Hittil har jeg fint greid meg med plattformpedaler siden det føles mindre skummelt. det er det på tide å forandre på!

Jeg trenger derfor å få vite om noen enkle stier der jeg kan sykle de første gangene på sti (bruker dette på laneveii og på grussyklinger) så jeg slipper å slå meg så fælt. det er jo bare litt øvelse som skal til før jeg tar dem med meg ut på de stiene jeg kjenner godt fra før og stort sett har kontroll på. Forttrinnsvis i Oslsområdet siden det er her jeg bor.

Takk for hjelpen!

Like morro oppover som nedover!
Re: Enkle stier for å lære seg å sykle med klikkpedal [Re: knuffe] #772710 20/07/2009 12:36
T
Tom Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Gaustadskogen fra Rikshospitalet og oppover mot Vettakollen er ok.

Re: Enkle stier for å lære seg å sykle med klikkpedal [Re: knuffe] #773000 20/07/2009 22:53
Suizidal Offline
Fersking
Fersking
Grønliåsen er også et veldig fint sted å lære seg å sykle med klikk-pedaler!
Sykler du ruta som er beskrevet her så er det veldig mye flyt og kos, lite som er veldig teknisk vanskelig!
Føler du at selve oltidsveien er grei og du vil prøve litt grovere sti, så er det også mange andre merka stier rundt omkring der som kan være litt mer utfordrene, pluss litt singeltrack!

Nesten umulig å gå seg bort på grønliåsen, så er et veldig fint sted å sykle og utforske på egenhånd! ICON_SMILE

Moderator  support