Etter litt kjøring i tidvis steinete terreng hjemme i Oppdal i ferien, fikk jeg et par fine smeller mot størsteklinga etter litt nærkontakt med underlaget under mindre optimale forseringer av steiner og hindre.
Selv om det virker som om kjedet henger fint på, vurderer jeg å bytte størsteklinga med en bashring, da syklingen min har endret seg mer mot lange oppoverbakker i lette gir og nedkjøringer der gravitasjonen gjør tilstrekkelig arbeid uten at jeg må tråkke på i tunge gir. Sykkelen det dreier seg om er forøvrig en Canyon Nerve.
Så da lurer jeg litt på hvordan dette gjøres i praksis, utfra hva jeg har lest meg til virker det som at en god løsning kan være å bytte ut framskifteren med en SLX-sak som er tilrettelagt mot to drev. Antar det vil funke greit å fortsatt bruke en X0-hendel som har støtte for tre posisjoner, wirelengden vil vel begrense dette(?).
Er det noen andre problem jeg bør tenke på før jeg kjøper første og beste bæsjring jeg finner? Ting som plassproblem mellom bashring og framgir er ting jeg ikke har særlig oversikt over.
Redigert av perbl; 20/07/2009 09:14.