Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen som har tips om stier med utgangspunkt i Ås

Noen som har tips om stier med utgangspunkt i Ås #772584 20/07/2009 08:56
F
Frank,M Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
F
Noen her innen som vet om noen greie stier som jeg kan prøve meg på?
Bor i Ås så i nærheten her ville vært greit ICON_SMILE

Re: Noen som har tips om stier med utgangspunkt i Ås [Re: Frank,M] #772713 20/07/2009 12:43
T
Tom Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Har syklet en god del i Drøbak fra Follo Museum,bak golfbanen.Mange fine stier med alle slags vansklighetsgrader.Vel verdt å prøve!

Re: Noen som har tips om stier med utgangspunkt i Ås [Re: Tom] #772729 20/07/2009 13:26
HaraldW Offline
Besatt
Besatt
Ta turen til Ski og Hebekkskogen! En stund siden jeg har vært der, men et omfattende stinettverk nordover, og mye snille stier også. Gikk Skautravern med barna der i fjor, og fikk aldri tatt turen med sykkel for å prøve alle de fine stiene jeg så.

Pete (Peter) på forumet er oppvokst i området og Hebekk-ekspert.

Og det gamle jernbanesporet mellom Ski og Ås er jo brillefin oppvarmingsgangvei..

Harald

NOTS
Re: Noen som har tips om stier med utgangspunkt i Ås [Re: HaraldW] #773073 21/07/2009 08:06
F
Frank,M Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
F
Der så det ikke dumt ut, takk for tipset ICON_SMILE. Gamle jernhestveien er veldig fin å varme opp på.
Titta litt på kartan og kom over denne lille skogen, hadde glemt den. Her og er det kanskje noen muligheter

Re: Noen som har tips om stier med utgangspunkt i Ås [Re: Frank,M] #773121 21/07/2009 09:38
A
arenei Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
A
Hei!
Har syklet en del i Ås siste året, og Vardåsen har mange stier å by på. Jeg vil anbefalle å få tak i et orienteringskart over Vardåsen. Det er også en fin sti litt syd for vardåsen, som går mot Vestby. Den starter her og det går fint å sykle sti/grus mellom vardåsen og denne stien.

Ellers er det mulig å sykle den lille skogen du viser til og lysløypa som ligger ved universitetet, men det er veldig små områder så man blir fort ferdig. Hebekk er krem-området hvis du liker raske stier, ikke veldig teknisk (hvis ikke jeg har sykla forbi noe da?).

Re: Noen som har tips om stier med utgangspunkt i Ås [Re: arenei] #773529 21/07/2009 21:30
F
Frank,M Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
F
Takk takk for tipset arenei ICON_SMILE

Dette skal testes ut, bor ved Pentagon så da er det fint å varme opp på vei til Varden

Re: Noen som har tips om stier med utgangspunkt i Ås [Re: Frank,M] #776830 27/07/2009 22:30
H
hallgeir Offline
Entusiast
Entusiast
H
Det finnes endel go' stier i Ås, men krever at man er litt kjent.

Årungen området har masse bra, noe ganske teknisk.

Kroerløypa er en fin runde som kan kortes ned/utvides, fin flytsti.

Ås myra området og stien som går mot Slørstad gård og videre til Norderås/Årungen.

Vardåsen har mye moro, og kan utvides med vestby runde og/eller videre til Kroerløypa.

Kjærnes/Pollenvannet ved vinterbro og nordover mot Svartskog-Kvitebjørnsåsen har flere lekre nedover stier.

Skogen mellom Ås og Holstad, videre nordover til Hebekk og Ski, Stuene-Vinterbro og event videre til området nord for Pollenvannet.

Gamle Mossevei til Hølen(transport på asfalt!), og fine stier i Son's området.

Sjekk kartet og test ut stiene. Mulig jeg kan guide også ?!

Moderator  support