1. Manitou Super R 7 Absolute 80 mm 09 mod, NY, 21 cm styrerør minimum kr 2.500,- (dvs høystbydende) + frakt 2. Rock Shox Reba SL, 80 mm(85 ?), 08 mod, NY, 23 cm styrerør, minimum kr 2.000,- (dvs høystbydende) + frakt (Alternativt til 1 er samme demper men 100 mm og 19 cm styrerør)
Hulken
Re: Manitou Super R 7 og Rock Shox Reba SL, NYE
[Re: hulken]
#77501224/07/200915:46
Det kommer an på Diamanten din,mål hvor mye ramma og stemmet "spiser" av styrerøret på den gaffelen du har nå, så ser du hvordan en gaffel med 23 cm styrerør vil te seg. Spacere er inge skam - verken over el under stemmet. Å kappe styrerør er kurant. Ei baufil og ei stø hand er alt som trengs.
Redigert av introvert; 05/08/200921:44.
[Re: introvert]
#78277005/08/200922:00
Diamanten din vil garantert passe gaffelen. Fordi diamant opererer med integrer styrelager. Så da kan du velge selv hvor mange spacere du vil ha. Er du fornøyd med sittestillingen din så bruker du så mange spacere som du har på carbongaffelen din. Gjerne litt ferre da en dempergaffel bygger mer i høyden.
Konklusjon: Gaffelen passer garantert, så du slipper å måle.
Akkurat :-) Får håpe du blir fornøyd med den. Er ikke noe hast for min del, men får prøve å få sporet opp en annen tilsvarende gaffel etterhvert. Et spørsmål til. Må man kjøpe sånn remote lockout til sånne gafler? eller følger denne mekanismen med?
[Re: leiflar]
#78296606/08/200908:50
Akkurat :-) Får håpe du blir fornøyd med den. Er ikke noe hast for min del, men får prøve å få sporet opp en annen tilsvarende gaffel etterhvert. Et spørsmål til. Må man kjøpe sånn remote lockout til sånne gafler? eller følger denne mekanismen med?
Det spørs på hva du mener med "sånne gafler"? På enkelte merker følger det ikke med og på noen av de kan det heller ikke ettermonteres (for eksempel Fox frem til 2008). På andre følger det med eller kan ettermonteres.
Har du spørsmål om spesifikke gafler så er det bare å legge de ut.
[Re: EgilS]
#78345206/08/200920:12
Ok. Takk for svar. Da skal jeg legge ut. Hadde jo vært kjekt å hatt lockout på styret om man først skal ha. Skal legge ut en tråd med spørsmål om anbefaling om dempergaffel til min sykkel.
Da har jo denne tråden sporet litt av, men selgeren fikk jo solgt det han skulle selge ihvertfall så antar at det ikke er så farlig.
[Re: leiflar]
#78357606/08/200921:51