Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ønsker tips; Skeikampen

Ønsker tips; Skeikampen #771911 18/07/2009 14:52
K
Kjetilen Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
K
Planlegger en tur til Skeikampen med fruen. Vi har aldri syklet i området, og ønsker gjerne tips. Begge er vant med å sykle sti. Tips til rutevalg for gode stier som gjerne gir fin flyt (startpunkter, avstander etc). Ønsker også tips til overnatting.

Re: Ønsker tips; Skeikampen [Re: Kjetilen] #771914 18/07/2009 15:04
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Skei apartment har greie priser og ligger sentralt til:
http://www.skeikampen.no/8641.skei_apartement.html

Stier som kan anbefales finnes lett ved å sykle grusveien forbi bommen og oppover bakkene. På toppen av høyden ved Fyksesætra går det fra grusveien sti inn til høyre mot Svarttjønnet og videre i retning Avlundkampen. Her kan en velge å sykle stien tilbake mot Skei Apartment, eller fortsette litt videre mot Gamledalen og finne Per Gynt-stien over Avlundkampen og Skeikampen. Hvis heisen går, eller en gidder å dytte opp skianlegget, er det en fin start å begynne på toppen av Skeikampen.

Annet alternativ er å fortsette på grusen litt lenger (noen få hundre meter) til en finner stien over Slagsfjella til Skarbu og opp over Prestkampen. På toppen av skaret før stien går ned til Gamledalen kan en sykle Bånsæterkampen frem og tilbake.

Nedkjøringen fra skaret ved Prestkampen til Gamledalen er en høydare. Velger en å sykle andre veien over Slagsfjella, så er det en flott nedkjøring fra toppen og ned til grusveien.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Lostjenesten - Lillomarka
Re: Ønsker tips; Skeikampen [Re: tmork] #771916 18/07/2009 15:07
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Enda et alternativ hvis en fortsetter grusen innover er å finne stien der høyspentledningene krysser veien. Denne stien går i første omgang opp en traktorveie og kommer inn på Per Gyntstien som kommer fra Fagerhøi. Alternativt kan en sykle videre innover mot Fagerhøi og ta Per Gynt-stien derfra.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Ønsker tips; Skeikampen [Re: tmork] #772401 19/07/2009 19:36
Thomase Offline
Medlem
Medlem
Det er ett fantastisk sti omeråde , syntes jeg
det er utarbeidet ett stikart som heter PeerGynts rike
der er det detaljerte sti turer, eller gå inn på Bukkerittet.com
der finner du kart over løypetrasèn til Bukkerittet
som går mellom skei og Gålå

Lykke til og god tur

SCOTT Scale 900 SL
SCOTT Foil 10
SCOTT Scale Ltd
SCOTT Spark 30
Fuji wendigo pro
Spesialized Diverge

Asker C.K
Re: Ønsker tips; Skeikampen [Re: Thomase] #773265 21/07/2009 13:15
Stidanser Offline
Fersking
Fersking
Var på Skeikampen nå i helga, og da så jeg at de har fått et kart jeg mener er nytt fra i fjor. De har tidligere hatt et sykkelkart over området som stort sett viser grusveier, men nå har de fått et nytt som het noe sånt som "Stisykling på Skeikampen". Tok en titt på det, og rutene som var foreslått lignet veldig på det kartet som var trykket i Utflukt-programmet i fjor. Mange gode turer å velge mellom! Kartet er iallfall å finne i resepsjonen til Skei Apartement.

Re: Ønsker tips; Skeikampen [Re: Stidanser] #773282 21/07/2009 13:56
tmork Offline
Lilloman
Lilloman
Flere tips i denne tråden.

Lillo-Connoisseur
Terje ™ coffee
Re: Ønsker tips; Skeikampen [Re: tmork] #773709 22/07/2009 10:40
Anders A-R Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Eller i denne

| Styreleder i NOTS Bærum | Skribent Stibyggerhåndboka | "I don't have a bucket list but my bikeit list is a mile long"
Re: Ønsker tips; Skeikampen [Re: Kjetilen] #773753 22/07/2009 11:58
T
Trebein Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
Hei

Hvis du går innom sykkelutleien ved Thon Hotel Gausdal Så er de veldig behjelpelige med å vise/anbefale forskjellige ruter. Der har de også kartet som det henvises til høyere i tråden.

Re: Ønsker tips; Skeikampen [Re: tmork] #774247 23/07/2009 10:10
T
thomast Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
T
<<Enda et alternativ hvis en fortsetter grusen innover er å finne stien der høyspentledningene krysser veien. Denne stien går i første omgang opp en traktorveie og kommer inn på Per Gyntstien som kommer fra Fagerhøi.>>

Jeg tror det er denne jeg har merket av på sykkelspor.no (link) Veldig fin tur!

Ellers er det flotteste jeg har syklet der oppe ruta langsmed bånseterkampen. Dette er ikke merket av på det omtalte stisykkelkartet du får kjøpt, men er veldig fint. Følg grusveien på østsiden av Skeikampen innover til Gamledalen og videre rett fram på sti oppover i skaret (her er det merket sykkelsti videre til Fagerhøy så vidt jeg husker). Etter et lite parti med skyving drar du utover mot øst på Bånseterkampen som er en markert rygg/klippe der du hele tiden har flott utsikt sørover.

Ellers anbefales overnatting på Skei Senter. Helt nye leiligheter til en rimelig penge!

Redigert av thomast; 23/07/2009 10:11.

Moderator  support