Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Sachs 'Torpedo', noen som vet?

Sachs 'Torpedo', noen som vet? #771591 17/07/2009 19:58
W
wheel69 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
W
Da jeg skulle låne min fars gamle DBS '3speed' herresykkel på hytta her forleden klarte jeg selvsagt(!) å ryke girvaieren. Som er festet til nav-trommelen med et 'mutter-stag', altaå av typen Sachs 'torpedo 3speed' Noen som kan opplyse meg om slike finnes å få tak i lenger?

Jeg kan opplyse om at min far ble mildt sagt oppgitt (les:forbannet) da han oppdaget dette tidligere i ettermiddag. Han så/ser sine daglige turer (flukt fra familie/tur på puben) under ferien ruinert og virker til å holde meg ansvarlig for alt negativt som måtte avstedkomme i ferien hans ICON_SMILE

På forhånd takk

It's not you, it's my bike.
Re: Sachs 'Torpedo', noen som vet? [Re: wheel69] #771605 17/07/2009 20:13
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
Rundt årtusenskiftet ble Sachs' sykkeldivisjon solgt til SRAM, og dagens SRAM T3-nav deler såvidt meg bekjent mange deler med gamle Sachs Torpedo-nav. I tillegg har Torpedo-navet vært såpass lenge på markedet at mange "gode gammeldagse" sykkelsjapper nesten garantert har litt deler på lager.
En tur innom den lokale sjappa, muligens med en kjapp samtale med noen på teknisk hos Stians burde være nok til å få Torpedoen i sving igjen

/Peter

Recovery-mode
Re: Sachs 'Torpedo', noen som vet? [Re: Pete] #771659 17/07/2009 21:21
Stein Offline
Yozo Fanboy
Yozo Fanboy
Sjaltestift og girwire til Trippel Torpedo burde enhver sykkelbutikk med respekt for seg selv ha.

Re: Sachs 'Torpedo', noen som vet? [Re: Stein] #771686 17/07/2009 21:59
W
wheel69 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
W
Takk til Pete for litt produsenthistorikk, og tips. Og takk til Stein for et utmerket poeng! Sykler idag har ikke ENTEN syvogtrygve gir eller kun singlefart..
Må legge til at jeg befinner meg på Sjælland, og dermed er vel mulighetene større for å få fatt på en slik sjalteskifter og vaier enn i Oslo. Tettheten av tilårskomne sykler her i DK er mildt sagt høyere enn i Oslo, (dog uten at det går saktere på sykkelstiene her nede enn hjemme!!!)og dermed er det gode sjanser for at mitt faderlige opphav skal få sin flukt på sine 3 gir ICON_SMILE

It's not you, it's my bike.

Moderator  support