Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Gammel racer - Hva skal jeg gjøre med denne?

Gammel racer - Hva skal jeg gjøre med denne? #770575 15/07/2009 22:58
Olen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sjefen har prakka på meg denne fordi han ikke vil kaste noe og vet at jeg driver med sykkel og litt bygging og fiksing.

Monark "Världsmästercykelen" av ukjent årgang. (Noen som vet?)Har nok levd et bedagelig liv i en garasje de siste 10årene minst. Forsåvidt velholdt og funker som den skal. Wirer og strømper er litt prega av tidens tann, men er ellers i orden. Var nok et helt greit budgetkjøp i sin tid.

Har commutert litt med den og det er egentlig litt stas, men jeg har allerede en commuter som jeg er veldig fornøyd med.

Spørsmålet er: Hva skal jeg gjøre med denne?
1. Ha den for moro skyld?
2. Gjøre om til fixie eller SS?
3. Pusse, lakke og modifisere til noe annet moro?
4. Selge på finn? Hva kan den være verdt? 1000-2000-3000kr?

Synes på en måte den er verdt mer enn en tusenlapp...
Kan den gå som en klassiker eller er den i utgangspunktet for kjip og uitaliensk til at den kan ha noen verdi som klassiker?

Har inntrykk av at det er litt in å tøffe rundt på gamle racere blant kaféene på Grünerløkka for tiden...

Re: Gammel racer - Hva skal jeg gjøre med denne? [Re: Olen] #770591 16/07/2009 05:25
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Olen
Monark "Världsmästercykelen" av ukjent årgang.

Fin sykkel! Ligner jo veldig på den Truls fikk tak i tidligere i år. Monark er et av de to store merkene i Sverige (det andre er Crescent) så det her er en klassiker.

Quote:
Spørsmålet er: Hva skal jeg gjøre med denne?
1. Ha den for moro skyld?

Ja!

Quote:
2. Gjøre om til fixie eller SS?

Nei, ikke lov når den er så fin.

Quote:
3. Pusse, lakke og modifisere til noe annet moro?

Pusse er lov, men ikke omlakkering eller modifisering. Det vil aldri kunne bli like pent og kult som originalen.

Quote:
4. Selge på finn? Hva kan den være verdt?
1000-2000-3000kr?

Avhengig av standen så vil jeg tippe 1000-2000 kr. Men ikke selg den på Finn. Da vil den ende opp hos en hipster som skal massakrere den til fixie. Selg den her på forumet med lovnad om at den nye eieren behandler den pent og viser bilder fra turer og/eller oppussing. ICON_SMILE

Re: Gammel racer - Hva skal jeg gjøre med denne? [Re: Dan] #770802 16/07/2009 11:56
Olen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
takk for svar. Får mer lyst til å ha den sjøl. Har lekt litt med tanken om å prøve å arrangere et ritt for "historical rides". Kunne vært noe, med dommerpanel og bonussekunder for å stille med kule ting/ekstra fine orginale ting, krav om gir på ramma, minimumsalder på sykkel osv. Og selvsagt innlede hele arrangementet med felles parade.

det anslaget på 1000-2000kr, gjelder det her inne og at det kan hende sånn sett at en massakreringsvillig hipster på finn kan være villig til å betale mer?

Re: Gammel racer - Hva skal jeg gjøre med denne? [Re: Olen] #770825 16/07/2009 12:22
?
Åge50 Offline
Fersking
Fersking
?
hehe, nydelig sykkel det her:)Du sier tøffe litt rundt på Grunerløkka?Kan jo være en flott nr 2(om ikke flere sykler da) som du ikke biter negler i ukevis om du mister(Les:stjålet:p)

Re: Gammel racer - Hva skal jeg gjøre med denne? [Re: Åge50] #770829 16/07/2009 12:30
Olen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Joda helt enig og begynner å innse at jeg må ha den sjøl. Blir i såfall aktiv sykkel nr 5 eller noe sånt og det kan ikke bare fortsette så noe må ut av og til... Noe alternativ til min BarteMannCykkel ProMachine blir den ikke uansett så det blir å ha den for å cruise i sivilisasjonen.

Re: Gammel racer - Hva skal jeg gjøre med denne? [Re: Olen] #770855 16/07/2009 14:36
Dan Offline
More than words
More than words
Har lekt litt med tanken om å prøve å arrangere et ritt for "historical rides".

Selvfølgelig en god idé, men ikke ny. Er det Sørensen Sykler som arrangerer noe slikt i Oslo-området? Og så finnes jo selvfølgelig det største (?) veteranrittet i verden, l'Eroica. Men jeg stiller selvfølgelig med min Olympic Royal hvis noe blir arrangert.

Re: Gammel racer - Hva skal jeg gjøre med denne? [Re: Dan] #771268 17/07/2009 09:22
Pete Offline
Popcornansvarlig
Popcornansvarlig
Sitat: Dan
Har lekt litt med tanken om å prøve å arrangere et ritt for "historical rides".

Selvfølgelig en god idé, men ikke ny. Er det Sørensen Sykler som arrangerer noe slikt i Oslo-området? Og så finnes jo selvfølgelig det største (?) veteranrittet i verden, l'Eroica. Men jeg stiller selvfølgelig med min Olympic Royal hvis noe blir arrangert.

Sørensen Klassisk

Recovery-mode

Moderator  support, Valentino