Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Beitostølen

Beitostølen #770405 15/07/2009 18:13
S
ss40 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Hei. Reiser til Beitostølen til helga, skal ha med sykkelen oppover og trene litt til birken. Noen som har forslag til en fin runde med grus og litt sti. Gjerne raske stier. 2-3 timer.

Re: Beitostølen [Re: ss40] #770425 15/07/2009 19:07
B
Bowser Offline
Fersking
Fersking
B
Besøker Beitostølen disse ukene og utforsker mulighetene. Tråkket asfalt opp til Valdresflya - kort tur (og småbratt) men utrolig flott ICON_SMILE Angrer på at jeg ikke tok med meg ræseren også...

Fant et turistblad ("Beitostølen" - finnes sikkert overalt på hoteller, turistkontor osv.) som beskrev tre merkede sykkelruter på henholdsvis 1.5, 3.5 og 6 mil. Tenkte at jeg bare skulle ta en rolig rekognoseringstur i 3.5-milsløypa og ble nok noe overrasket. 650 meter stigning på under 4 mil er jo ikke så verst. Og nesten alt på grus. Ikkenoe sti, men fikk en del ekkel rullegrus. Anstendig Birken-trening og bra for hjertepumpa! Men hold for all del munnen lukket når du sykler ICON_WINK

Skal se om det blir 6-mils-runden i helgen - på kartet ser den mye brattere ut (!). Skal poste mer hvis jeg finner noe sti ICON_SMILE

Er også interessert i tips etter helgen din ICON_SMILE

Re: Beitostølen [Re: Bowser] #770917 16/07/2009 17:33
S
ss40 Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
S
Takk for svar,så også den brosjyren med de utvalgte løypene da jeg var der i fjor sommer, hadde ikke med sykkelen,da ferien var planlagt med mye gåturer i fjellet. Var litt spent på den 3.5 mils turen om det var helt pudding tur,men høres ut som om det er litt "trøkk" i den.

Kommer jeg over noen andre bra steder sier jeg i fra! ICON_SMILE

Moderator  support