Du har sikkert fått mer trykk nede enn oppe.
Hvordan har du kontroll over dette? Det er vel normalt bare en ventil på gaffelen for påfylling av luft?
Grunnen til at jeg spør, er at min Fox Float 100R fra 2004 har begynt å oppføre seg merkelig, den er myk som fy i starten av vandringa, men blir raskt mye hardere, og jeg får ikke ut mer enn rundt halvparten av vandringa. Og det du sier der kan jo kanskje være en forklaring...
Gaffelen var på service i vår, og kjentes meget bra i etterkant. Jeg syns den var litt myk, og etter noen turer fylte jeg på mer luft. Den ble jo selvfølgelig stivere, men jeg merket etterhvert at jeg ikke fikk utnyttet all vandringa. Prøvde så å slippe ut litt luft, som ga mer sag, men ikke mer effektiv vandring. Når jeg slapp ut luft, sank gaffelen sammen, men det er vel helt vanlig!?
Nå virker jeg jo som en skikkelig n00b her, men akkurat dempere er ikke min sterkeste side. Stort sett har jeg så langt vært fornøyd så lenge det har fungert passe bra, men etter å ha testet litt andre sykler i det siste, merker jeg at det er mer å hente. Og da vil jeg seff hente det.