Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Oppgraderinger - valgets kvaler

Oppgraderinger - valgets kvaler #764266 03/07/2009 18:17
R
Rolf Offline OP
Veteran
OP Offline
Veteran
R
Jeg er så heldig å ha vunnet en loddtrekning ifb med min bedrifts "sykle til jobben"-aksjon.

Vil derfor få mulighet til å handle varer for 3500,- på Birk i starten av august. Tenkte derfor å oppgradere grus-raceren, men vet ikke helt hva som "lønner" seg.

Hjulene er bygd av Ole B med CK-navn og uaktuelle for oppgradering (hvorfor skulle de nå oppgraderes?)

Gaffelen er en 2005 SID Team, og denne er en het kandidat for å byttes ut med ny gaffel. Birk fører bare Manitou (og Suntour), så det er vel en R7-variant som evt er aktuell. Men jeg "elsker" remote lockout som jeg har nå, og klarer ikke å finne ut om årets R7 har dette. Og hvordan funker slike gafler med en rytter som veier 85+? (sansynligvis ikke noe dårligere enn en SID thinking ). Må vel regne med "noe" mellomlegg ved en oppgradering av gaffel.

Kranken er XT-760? (2004-varianten) og også en kandidat på hotlisten min.

Utover dette så har jeg (et gammelt) X0-bakgir, XT-framgir, X0-triggere og XTR-krans. Alternativet til å oppgradere, er evt å kjøpe inn nytt som reservedeler.

Rammen er uaktuell å oppgradere (Specialized S-Works)

Hva mener folket?

Rolf

Re: Oppgraderinger - valgets kvaler [Re: Rolf] #764329 03/07/2009 20:31
H
Henrik. Offline
Tidligere Turbo-Henrik
Tidligere Turbo-Henrik
H
Om du ikke vil ha Manitou gaffel kan du jo lufte ideen om å bytte med en på forumet?
Du kjøper manitouen og bytter ICON_WINK

Re: Oppgraderinger - valgets kvaler [Re: Rolf] #764332 03/07/2009 20:34
N
nicolai Offline
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
N
Birk-sport kan vel bestille gjennom andre importører, slik som f.eks Stians Sport (Rock Shox).

/Are Nicolai

Moderator  support