|
|
|
Kos på racer
|
Kos på racer
29/06/2009 08:31
|
Carsten
OP
Veteran
|
OP
Veteran
En historie med positivt tilsnitt: I dag våknet jeg tidlig. Jeg er på hytta i Bamble og har med meg Racer. La i vei fra Brevikstranda sørover mot Valle. Den nye DA-framskifteren var "mye" bedre en Ultegra'n og alt var bra. Passe temperatur og ingen trafikk. Alt var bare såååå fint. beina var gode, veien nesten tom for biler. Livet er godt. jeg syklet så mot Fossing og videre nesten til Kragerø. Der så jeg et skilt til Dørdalen ! Hmm, der har jeg vel aldrig vært? Ditt syklet jeg. Nydelig gammel vei med slike gammeldagse sperringer i cement for at man ikke skal dette av veien. Veibellegget kunne nok ha vært litt bedre, men det var fint..fint. Upps. Det vist seg at jeg måtte ut på E18 :-( Jeg skulle jo rekke hjem til 9.00 og lage frokost til kona. Ja, ja. Det får stå til. Og alle bilistene tok hensyn til meg og ingen sure miner eller tut ! Det var ikke skummelt engang ! Herlig. Takk til billistene i dag morges !
"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter http://sykkel.hasle-loren.no/
|
|
|
Re: Kos på racer
[Re: Carsten]
29/06/2009 17:49
|
Dan
More than words
|
More than words
Deilig! Skal ta raceren til jobben i morgen!
|
|
|
[Re: Dan]
30/06/2009 04:50
|
RobG
(Formerly Fux)
|
(Formerly Fux)
11 mil igår, fint vær men det er tungt på 13 kilo CX med subbende skivebremser.
Gleder meg til å for en ræcer!
Det var småkjølig på vei til jobben idag, bare 19 grader.
#Pedalenkrs
|
|
|
[Re: RobG]
30/06/2009 05:49
|
Sykkel-Erik
Entusiast
|
Entusiast
Nydelig nedover fra Gjelleråsen til Majorstua nå. Mindre trafikk enn vanlig, kun grønne lys, perfekt temperatur. Ikke engang hybridgærningen ved Sinsen som nesten sneiet ned meg og tre andre gående klarte å spolere denne turen! 
|
|
|
[Re: Sykkel-Erik]
30/06/2009 09:51
|
Dan
More than words
|
More than words
22 km racer til jobben i dag. Ble forbisyklet i det jeg bremset for å ta det pent forbi et veiarbeid (ville ikke selv ha likt det hvis noen syklet i forbi kontorpulten min i full fart). Tok en rask revansje med en oppoversprint på storskiven hvor Edgen sa 38,4 km/h da jeg mot toppen av bakken (Michelets vei) rakk å kaste et blikk på den. Ingen bak meg gitt... 
|
|
|
30/06/2009 11:27
|
torinb
Ivrig
|
Ivrig
Det der slår aldri feil. På fredag skulle jeg ta en laaaang omvei fra jobb for å få en langtur i ganske rolig tempo. Jeg syklet forbi en kar i en oppoverbakke, og tror du jammen ikke fyren tok heng på meg. Jeg hørte han pustet og peste, og jeg tråkket på det jeg hadde i øvre sone 3 for å riste ham av.
Jeg fikk ikke ristet ham av, og den "rolige" turen min ble spolert. Men det var jammen gøy å prøve.
Rolige turer til og fra jobb er vanskelig gitt, spesielt på fine dager med mange på veien.
|
|
|
30/06/2009 11:48
|
Sykkel-Erik
Entusiast
|
Entusiast
22 km racer til jobben i dag. Ble forbisyklet i det jeg bremset for å ta det pent forbi et veiarbeid (ville ikke selv ha likt det hvis noen syklet i forbi kontorpulten min i full fart). Tok en rask revansje med en oppoversprint på storskiven hvor Edgen sa 38,4 km/h da jeg mot toppen av bakken (Michelets vei) rakk å kaste et blikk på den. Ingen bak meg gitt...  Det er jo altfor fristende å leke proff til og fra jobb... Men det mest tilfredsstillende er langs Riks 4 ned mot sentrum, når man passerer alle bilene som står i stampe! 
|
|
|
[Re: torinb]
30/06/2009 15:42
|
Kjeserud
Avhengig
|
Avhengig
Det der slår aldri feil. På fredag skulle jeg ta en laaaang omvei fra jobb for å få en langtur i ganske rolig tempo. Jeg syklet forbi en kar i en oppoverbakke, og tror du jammen ikke fyren tok heng på meg. Jeg hørte han pustet og peste, og jeg tråkket på det jeg hadde i øvre sone 3 for å riste ham av.
Jeg fikk ikke ristet ham av, og den "rolige" turen min ble spolert. Men det var jammen gøy å prøve.
Rolige turer til og fra jobb er vanskelig gitt, spesielt på fine dager med mange på veien. Godt det gjelder fler enn meg. Skulle ta en rolig tur rundt byen her om dagen og det på sti-sykkelen, siden den var eneste med pedaler. Tok sakte men sikkert igjen en fyr som så ut som om han var ute å trilla rolig selv, men når jeg nærmet meg gikk tempoet hans opp. Det kan man jo så klart ikke ha noe av så det ble tyngste gir på flatmark og tråkk til bena skrek, men når jeg kom opp på andre siden av en undergang så var det jaggu ingen å se bak der lenger heller. God følelse, selv om den veldig rolige turen ble noe mer svett enn planglagt.
Never argue with an idiot. They will only drag you down to their level and then beat you with experience.
|
|
|
|
|
|
|