Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Ålesund: Film fra Vasstrandsegga, Emblemsfjellet

Ålesund: Film fra Vasstrandsegga, Emblemsfjellet #760794 26/06/2009 19:15
Oeyvind Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Her er en liten snutt fra en tur i går! Er ikke noe proff film akkurat, der vi løper etter hverandre med kompaktkamera i hånda, men hadde lyst å dele den likevel ICON_SMILE

Re: Ålesund: Film fra Vasstrandsegga, Emblemsfjellet [Re: Oeyvind] #761198 28/06/2009 10:59
AOÅ Offline
Avhengig
Avhengig

Hmm, ikke værst

Don't leave me here to crawl through the mire...
Re: Ålesund: Film fra Vasstrandsegga, Emblemsfjellet [Re: Oeyvind] #762734 01/07/2009 04:29
darni Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Ser jo ut som en flott tur.
Har du kanskje et gps-spor til Garmin eller hvertfall en veibeskrivelse?
Drar muligens innom Ålesund-traktene på tur nordover vestlandskysten i august ICON_SMILE

Re: Ålesund: Film fra Vasstrandsegga, Emblemsfjellet [Re: darni] #762924 01/07/2009 11:16
Oeyvind Offline OP
Ringrev
OP Offline
Ringrev
Jeg har ikke GPS-spor, men jeg har veibeskrivelse ICON_SMILE Hvis jeg hadde vært hjemme i august så skulle jeg gjerne ha vist deg rundt her i området, men jeg drar dessverre fra byen rundt den 2 august. Men jeg tipper du lett kan finne andre som kan guide deg.

Vegbeskrivelse: Turen starter på et sted som heter Emblem, omtrent 20-25 minutters kjøring fra sentrum, eller tre minutter fra Magerholm fergekai (fergeforbindelse til Sykkylven).
her er et kart du kan bruke for å komme inn på grusveien som går oppover mot fjellet. Følg denne veien helt til du kommer til et postkassestativ, en benk, alt for mye knott og et vann på høyre side. Du skal da til venstre opp i terrenget. Følg stien oppover, og du kommer etter hvert inn på en litt bredere og mer steinete sti som går mot høyre. Følg denne! Etter kort tid går denne over i litt smalere sti igjen, og du skal bare fortsette å følge stien. Etter hvert vil du se et nytt vann rett foran deg, og du skal da bare fortsette å følge stien som drar seg litt mot høyre rett før vannet, hvis jeg husker riktig. Bare følg stien til topps:) Samme vegen tilbake, eventuelt den alternative ruta som Lyn-Peder beskriver i denne tråden. Der kan du også finne tips til andre fine stier i området.

Sleng ut en beskjed her når du vet når du kommer du, så får du sikkert noen hyggelige folk til å guide deg. Har inntrykk av at det er blitt en del terrengsykkel-aktivitet i denne byen ICON_SMILE

Re: Ålesund: Film fra Vasstrandsegga, Emblemsfjellet [Re: Oeyvind] #796169 24/08/2009 11:55
Arild E Offline
Fersking
Fersking
Artig film, og ikke minst fotarbeid! Vasstrandegga nås fra både Emblem og fra nordsiden, nærmere bestemt fra Vasstranda. Fra Spjelkavik sentrum går veien innover (østover) Lillevannet før den fortsetter langs Brusdalsvannet. Ved to hytter nær veien går grusveien opp til demningen, og derfra er stien selvforklarende. Brattere og mer teknisk enn ned til Emblem. Heftig kjøring ned fra demninga, på tyngste gir (hvis du tør...). Det ser man tydelig på høydekvotene på kartet som Øyvind la ut. Der står forresten Vasstrandegga merket feilaktig med Vasstrandfjellet.God tur, ta gjerne kontakt hvis du lurer på noe.

Moderator  support