Nå er det jo vestmarkritt i morgen, og da lurer jeg på hva dere spiser før ett sånt ritt? Må jo ha noe som metter litt, og som man ikke spiser like før start. Jeg kan ikke helt se at det skal være nødvendig med matpause midt i løypa når det tar ca 3 timer (for min del)
Er veldig usikker, for det er også kjedelig å kjenne at magen begynner å bli tom halvveis oppi der.
Re: Hva spiser dere før ritt?
[Re: missM]
#76059526/06/200911:15
I dag er det spising som vanlig bortsett fra den "overtroiske" middagen. Det er fersk pasta med feit ostesaus og sprøstekt kjøttdeig. Jeg drikke masse i dag. Kaldt vann og Farris. Kanskje blander jeg farris og appelisnjuice og en halv teskje salt seinere i dag.
Jeg spiser "vanlig" frokost i morgen. Siden det er lørdag blir det kanskje: 2 Grove rundstykker med Sardin i olje, ost og Roastbeef og med syltetøy. Til dette kommer jeg nok til å drikke 0,5 liter uttynnet juice og en diger kopp kaffe med melk.
Så drikker jeg en (0,75l) flaske med tynn saft og spiser en skive med det samme som frokosten og en banan ca 30 minutter før start. Underveis kommer jeg til å drikke vann (ca 1-1,5 l) fra drikkesekk og sportsdrikk fra flaske ca (0,7 l) og trøkke ned en gel (eller to).
Etterpå er det fint å ha enda en skive eller to med skikkelig matpakke. Da funker det bra med grovbrød med rikelig med smør og salt pølse. Sammen med masse å drikke resten av dagen.
LarsB
[Re: larsb]
#76068026/06/200913:40
Omelett med 5-6 egg og 10-12 skiver bacon er fint før lange ritt. Styrer du unna karbo/sukker før ritt, sørger du for bra fettforbrenning, så det er absolutt bra for å holde lenge når du ikke spiser så mye karbo til vanlig.
Fiskemiddag dagen før, og 2 skåler is til dessert.. (Rune Høydahl gjorde visst det...) Hehe!!
Dagene før har det gått i havregryn og rosiner.. Og litt peanøtter innimellom. Mye vann i flere dager.. 0,5 l vann på vei til rittet. En banan og gel under rittet, pluss vann.
Yes, blir fiskesuppe til middag i dag, det må jo være knall;) skal jo ikke sykle før i 13-14 tiden heller, så jeg rekker jo både frokost og lunch innen den tid.
Tommygutt sitt måltid var litt voldsomt med så mye egge og bacon. Men halvparten hadde sikkert gått bra. Egg metter jo bra.
#76075226/06/200917:12
Grunnen til at jeg spiser fisk og is er FETT! Leste masse om det før rittet den 6. juni, og det funka dritbra syns jeg! Lå over terskel i over 2 timer... Gikk ikke tungt før de siste 4 km.. Men det var nok mest psykisk. Mitt 1. ritt...
Møter totalt uforberedt i morgen, kommer nettop fra et bryllup i Ungarn der mat og bayer var alt for billig. Har spist rømmegrøt i dag og møter lett solbrent og halvfet til start i morgen, herlig!
Redigert av haavardhun; 26/06/200917:42.
grove sykler og mørk musikk
#76076526/06/200917:45
4 bokser med Makrell i Tomat, rett før start er en vinner!
e
Makrell i tomat er en vinner. Jeg spiser så mye at tanta mi for noen år siden skrev et brev til Stabburet å spurte om de ville sponse meg. Fikk aldri noe svar tilbake:-)