Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Spa, vin, opplevelser i øst-Europa? (Tips ønskes)

Spa, vin, opplevelser i øst-Europa? (Tips ønskes) #757791 21/06/2009 19:22
satyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Vi er 4 stk som skal på en road-trip i øst europa i juli. Planen er å ta ferje fra Sverige over til Polen for så å kjøre sørover i Polen og inn i Slovakia. (Mest sannsynlig via Zakopane) så videre inn i Ungarn for så å dra videre sørover inn i Serbia til Beograd så --> Kroatia, Slovenia, Østerrike, Tyskland, Danmark, Sverige og hjem. Siden vi kjører selv så er vi jo veldig fleksible i forhold til rute. Er det noen som vet om noen "Gjemte" perler av noen steder som har bra spa fasiliteter? Gjerne i fjellområder med varme kilder eller noe slikt. Eventuelt andre tips? Vinslott i Ungarn?

Vi har vært i de fleste av storbyene før med unntak av Beograd.

Alle tips mottas med takk.

P.S
Vi har god plass i bilen (en Dodge van) så hvis det er noen som skulle trenge et eller annet rusk eller rask man kun får tak i et av landene vi er i, så er det bare å si ifra! Det kan være f.eks krystall glass eller andre ting noen måtte savne fra den gangen dere var der. ICON_SMILE

"I never apologize. I'm sorry, but that's just the way I am."

Homer Simpson

Re: Spa, vin, opplevelser i øst-Europa? (Tips ønskes) [Re: satyv] #765555 06/07/2009 17:01
satyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Ikke mange svar å få her! Da får jeg bare ønske meg selv og de jeg drar med god tur! ICON_SMILE

Avreise er førstkommende lørdag. Er det virkelig ingen som har vært på "turne" i Øst-Europa altså? (da er det på tide.. For det er mange fine plasser der)

Vi har lagt Banja Luka i Bosnia til reiseruten, så etter Beograd blir det Banja Luka, Zagreb, Lubljana(Eller en by i Trieste området, ikke bestemt enda) Blir ikke tid til mer enn 1-3 overnattinger pr. sted. Det eneste vi har bestillt er 3 netter i Eger (Ungarn) så vi er åpne for alt.

Homer Simpson

Re: Spa, vin, opplevelser i øst-Europa? (Tips ønskes) [Re: satyv] #765627 06/07/2009 19:16
L
laurids Offline
Entusiast
Entusiast
L
villanyi er et vindistrikt langt sør i ungarn med mye god vin. prøv gjerne et vinhs som heter bock hvor man får god mat og god vin til en rimelig penge. like i nærheten finnes et kurbad (harkanyi) men på sommertid er der sannsynligvis fullt av tyske turister.
I nærheten av disse ligger byen Pécs, som ellers på året kryr av norske studenter. om dere skal innom bosnia vil jeg anbefale å se mostar, og ikke minst den berømte broen i mostar.
i kroatia er jo split fint, og øya hvar som ligger like ved split, men det er nok rikelig med turister også der sånn på sommern.
har ikke uttalt meg her tidligere fordi jeg ikke har hatt noen spektakulære ting å anbefale,. but here's my two cents anyway ; )

uansett, god tur!

I won't drink and dial anymore.
Re: Spa, vin, opplevelser i øst-Europa? (Tips ønskes) [Re: laurids] #765890 07/07/2009 08:16
satyv Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
Beograd - Sarajevo - Mostar - Split. Så nordover i Kroatia. Hmm.. Det var kanskje ikke så dumt. Det blir litt lengre enn vi hadde planlagt, men hvis vi hopper over Zagreb og Banja Luka så vil det kanskje gå alikevel. Jeg får høre med de andre jeg skal reise med hva de synes. Ellers så kunne kanskje Villanyi vært spennende, men jeg er litt allergisk mot for mange gamle Tyskere på tur! Takk for tipsene. ICON_SMILE

Homer Simpson

Moderator  support