Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 3 1 2 3

Adult night terror...

Adult night terror... #757437 20/06/2009 21:04
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
....høres kanskje ut som navnet på en tvilsom skrekkfilm med voksen aldersgrense? Faktum er at det er det engelske navnet på en livslang "lidelse" som jeg nå endelig kan sette et navn på ICON_SMILE "Nattskrekklidelse" er det norske ordet, litt mindre beskrivende enn det engelske. Enten er man manisk depressiv, særdeles stressa og nervøs, eller så har man fått det i gave fra sine forfedre. Ikke er jeg manisk, stresser sjelden, mens gener derimot....

En typisk natt i mitt liv er en natt hvor jeg våkner, prater og gestikulerer om ting som engasjerer. De siste to årene av mitt liv, har sykling engasjert og dette har også resultert i ymse nattlige akviviteter. Her kommer noen eksempler.

1. Stoooooor stein i oransje-løypa i Aron!
Denne husker jeg ingen ting av selv, men natt til torsdag i forrige uke, bare timer etter noen deilige turer i Aron, våkner fruen av at jeg står oppreist i senga og beskriver en stor stein i detalj som ligger midt i oransje-løypa i Aron. Jeg kommer med en inngående forklaring på hvordan denne bør forseres enklest mulig i stor fart, før jeg legger meg ned og sovner som om ingen ting har skjedd.

2. 113-løypa i Aron med bar overkropp
Jeg drømmer at jeg sykler 113 i Aron og plutselig faller trøye og rustning av meg i fart. Vi vet jo alle at dette ser dumt ut så jeg begynner desperat å kle på meg igjen. Sekunder senere våkner jeg av at jeg prøver å kle på meg min egen dyne sittende på sengekanten. Uten noe hull å putte armene i, blir det vanskelig ICON_SMILE Jeg våkner sakte men sikkert og legger meg skamfull tilbake i senga.

3. Pungtering på stitur
I fjor en gang var jeg ute på stitur når jeg plutselig pungterer. Dekkspaker hadde jeg glemt hjemme, men hva bruker vi da?? JO, konas pekefinger. Jeg våkner av at kona roper ved siden av meg i ren smerte, resultatet er en hoven finger i ett par dager etterpå.

Det desiderte høydepunktet i min "terrorist-kariere" er alikevel drømmen om super-helten Tommy som er ute på romantisk tur med fruen. Plutselig kommer en stor lastebil i full fart og jeg må dytte kona i sikkerhet i veikanten før jeg redder mitt eget skinn. Det som skjer i virkeligheten er at jeg dytter kona ut av senga før jeg tar fart og hopper ut av senga på motsatt side. Jeg lander strategisk i 4. kommode-skuff og våkner i en salig røre av blod og nyvasket dameundertøy. I senga ligger kona og ler seg skakk ihjel ICON_SMILE Første reaksjon er jo at fy f... så utakknemmelig du er, jeg har akkurat redda livet ditt! Men så våkner jeg og legger meg flau og forslått tilbake på plass. Hadde jeg bare hatt dette på film.....

Rolig og avbalansert på dagid, men en superhelt på natta! Tommy, nå med en diagnose ICON_SMILE

PS! Ja til enkeltrom på Skeikampen ICON_SMILE

Noen andre på forumet med lignende natteliv?

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Adult night terror... [Re: tommygutt] #757440 20/06/2009 21:11
Rønnern Offline
Skrotnisse
Skrotnisse
Sitat: tommygutt
Noen andre på forumet med lignende natteliv?

Ha, ha, morsomme beskrivelser, spesielt den siste lo jeg godt av. Pleier å sove om natta, men har hatt en episode der jeg drømte at jeg ferska kona i het elskov med en kompis. Jeg gjorde det eneste fornuftige, nemlig å kline til ham.

I den virkelige verdenen så reiste jeg meg opp i senga, brølte et eller annet og dundret knyttneven i murveggen. I det jeg våknet av intens smerte så jeg kona med et blikk som tilsa at hun ikke skjønte veldig mye, men det tok ytterligere noen sekunder med kjefting på henne før jeg innså at det hele var en drøm.

Mvh Ronnie "The Runner"
www.lck.no
Re: Adult night terror... [Re: Rønnern] #757441 20/06/2009 21:16
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Hehe, har en lignende selv. Husker ikke hva jeg drømte, men kona vekte meg etter ett par minutters heftig utskelling av henne med noen gloser som ikke egner seg på trykk. Egentlig ett lite under at jeg fortsatt er gift ICON_SMILE ICON_SMILE

Re: Adult night terror... [Re: tommygutt] #757470 20/06/2009 22:33
M@rtin Offline
MaBose Infotainment
MaBose Infotainment
Hihi, tommygutt, veldig bra.

Du får holde oss oppdatert på hva som skjer med kona, når du drømmer at du for eksempel må foreta rimelig komplisert vedlikeholdsarbeid på dempegaffelen.

Martin
som - i forhold til deg - befinner seg i koma når han sover

Re: Adult night terror... [Re: M@rtin] #757487 21/06/2009 02:03
heinrich Offline
Besatt
Besatt
hehe, morsomme historier ICON_WINK

det viste seg i kveld at min kjære endelig fikk satt lyden på en noe hun har lurt på hvor kom fra en stund. Det visr seg at jeg skjærer tenner i søvnet - som egentlig passer maks dårlig siden jeg har maks py på tannhygiene og tannlegebesøk rent økonomisk ICON_WINK Og mine surrealistiske drømmer tror jeg jeg ville hatt store problemer med å kortfattet beskrive på trykk her inne.

Re: Adult night terror... [Re: heinrich] #757488 21/06/2009 03:11
vidark Offline
Entusiast
Entusiast
Skal du sove med en slik eller har du mer sofistikerte metoder for å unngå å skjære tenner?

Vedlegg single.jpg
Re: Adult night terror... [Re: tommygutt] #757490 21/06/2009 04:25
skubisan Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Artig! Søvn er en pussig greie og noe vi menneseker ikke kan så veldig mye om. Mine "netter" er ikke så livlige som dine men forekommer like ofte på dagtid som nattetid. Kos dere med finværet som er meldt til uka, jeg tar en ferie ;-)

Eksklusivt syndrom.

Re: Adult night terror... [Re: M@rtin] #757494 21/06/2009 05:58
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Sitat: M@rtin
Hihi, tommygutt, veldig bra.

Du får holde oss oppdatert på hva som skjer med kona, når du drømmer at du for eksempel må foreta rimelig komplisert vedlikeholdsarbeid med dempegaffelen.

Har et kranklager som snart må byttes, det kan bli stygt ICON_SMILE

Re: Adult night terror... [Re: vidark] #757536 21/06/2009 08:25
heinrich Offline
Besatt
Besatt
hehe, jeg vet ikke. Jeg gjør det jo ikke hele natten akkurat, men innemellom. Får se. Å sove med slike er vel maks ubehagelig og gjerne litt krisemaksimerende.

Re: Adult night terror... [Re: heinrich] #757538 21/06/2009 08:31
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
Endelig kommer Tommy ut av skapet og forteller til offentligheten det vi noen av andre gutta har ledd og skakk av ved noen tilfeller!! helt konge altså! Spesielt godt har jeg ledd av episoden du beskriver sist der! Helt priceless!

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Adult night terror... [Re: M@rtin] #757564 21/06/2009 09:36
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
...
Martin

Her måtte jeg lese to ganger! pig

Re: Adult night terror... [Re: Boas] #757580 21/06/2009 10:21
Dan Offline
More than words
More than words
Sitat: Boas
...
Martin

Her måtte jeg lese to ganger! pig

Hehe. M@rtin drømmer om kranklagermontering altså.

Re: Adult night terror... [Re: Dan] #757584 21/06/2009 10:29
progres Offline
Besatt
Besatt
morsom søvn, her er min variant:
etter mange mange år på skolebenken nærmet det seg slutten på den glade studietid. Et og samme mareritt kom til stadighet om og om igjen . 4-5 ganger pr uke våknet jeg sittende , kalsdsvett , livredd og likblek. Drømte at jeg hadde fått fast jobb.

Re: Adult night terror... [Re: hbakken] #757631 21/06/2009 14:04
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Sitat: hbakken
Endelig kommer Tommy ut av skapet og forteller til offentligheten det vi noen av andre gutta har ledd og skakk av ved noen tilfeller!! helt konge altså! Spesielt godt har jeg ledd av episoden du beskriver sist der! Helt priceless!

Tenk å hatt kamera på soverommet den gangen ICON_SMILE Oscar-utdelingen hadde blitt en ren formalitet ICON_SMILE

Re: Adult night terror... [Re: tommygutt] #757653 21/06/2009 14:48
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!
Høkk, da! Høkk!
helt klart!! Det er bare å installere kamera så starter opptak så fort det er lyd og bevegelser ICON_SMILE

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: Adult night terror... [Re: hbakken] #757719 21/06/2009 17:46
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Du er ikke alene Tommygutt! Jeg har jaget en ball av grønn paprika gjennom Hybelen i studentbyen. Ble skikkelig grinete da min bedre halvdel prøvde å forklare meg at den ikke eksisterte.

Skal si nevnte halvdel skvatt godt første gang hun fikk se et eksempel på mitt "aktive natteliv".

Har ikke gått til fysisk angrep, men rullet henne uelegangt og bestemt til side for å redde et lite barn som hadde satt seg fast mellom madrassene i sovesofaen vi disponerte...

Forresten, så antas det at den fysiologiske forklaringen er at man ikke kommer ut av drømmesøvn, men ender i et mellomstadium hvor man drømmer uten av kroppen er deaktivert. Kroppen skjønner at dette ikke er tingen, dermed sender den en skikkelig adrenalindose for å sparke deg ut... Resultatet er en skikkelig stressa og meget aktiv reaksjon.

Re: Adult night terror... [Re: jens fredrik] #757742 21/06/2009 18:14
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Haha, gode historier jens fredrik ICON_SMILE

Jeg har en annen en også, jeg overnattet hos onkelen min for noen år siden, på et gjesterom hvor det kun var en seng, et teppe på gulvet og et klesskap. Utpå natta våkner jeg av at jeg skaller hodet i en vegg. Da sitter jeg inne i klesskapet, teppet er rulla sammen til en ball midt på gulvet og i senga ligger dyna pent brettet sammen. Måtte ha holdt på en stund for å få til alt det der, men jeg hadde nå hvertfall gjort det. Husket ingen ting...

Skulle så gjerne vært flue på veggen ICON_SMILE

Re: Adult night terror... [Re: tommygutt] #757748 21/06/2009 18:25
jens fredrik Offline
Besatt
Besatt
Du er nok hakket drøyere enn meg, jeg våkner relativt rakst når jeg "årner" rundt.

Aktiviteten er høyest i perioder med mye å gjøre og mye stress, og er et underholdende innslag i hverdagen når jeg ikke skremmer vettet av folk da...

Re: Adult night terror... [Re: jens fredrik] #757761 21/06/2009 18:50
L
lph Offline
Avhengig
Avhengig
L
Hehe - gode historier og genialt fortalt!

På klatretur en gang hadde en venninne sikret meg mens jeg prøvde å lede en rute som var litt i grenseland av det jeg klarte. Hun hadde mareritt om dette påfølgende natt, og samboeren hennes våknet av hun krafset oppetter soveromsveggen og ropte navnet mitt ;-D

Re: Adult night terror... [Re: lph] #757872 21/06/2009 20:32
R
RobinB Offline
Ringrev
Ringrev
R
Morsomme historier.
Selv har jeg en tendens til å i søvne kle av meg bokseren HVER natt, og noen ganger lager jeg visst et kjempenummer av dette. Og det skjer ikke bare hjemme hos meg selv heller :S

Redigert av Corratec; 21/06/2009 21:20.
Re: Adult night terror... [Re: RobinB] #757908 21/06/2009 21:15
Boas Offline
Fiseufin
Fiseufin
Fiffig. Dette prøver jeg å få til hele tiden, og særlig i helgene, med vekslende hell.

Re: Adult night terror... [Re: Boas] #758051 22/06/2009 08:40
vegar Offline
Entusiast
Entusiast
Artig! Jeg er på langt nær så ille som Tommy, men jeg hadde et tilfelle en gang for noen år siden. Dama og jeg hadde nettopp flyttet inn i nyinnkjøpt tre-roms i Oslo etter at jeg hadde brukt et par uker på div. maling og annen oppussing (dama var gravid og kunne ikke hjelpe til).

I dyp søvn drømte jeg at jeg hadde kjøpt og pusset opp en hel bygård på Grünerløkka og hadde innflyttningsfest i alle etasjer. Masse folk og høy musikk. Som seg hør og bør var bygården imidlertid "haunted" og flere kjipe spøkelser ødela festen. De var ikke spesielt skumle, bare irriterende. Etter å ha prøvd å jage vekk disse en god stund (noe som førte til ganske mye fekting med armene i senga) kom jeg i drømmen til å huske Max von Sydows replikker fra den fabelaktige grøsseren Excorsisten...

Dama våknet av at jeg først fektet litt med armene før jeg gikk over til svak mumling, som ble høyere og høyere før jeg satt meg opp i senga og brølte: "The power of God compells you!" to-tre ganger før jeg la meg ned igjen og lo en litt rar, fornøyd latter. Så våkna jeg. Litt flau... ICON_SMILE

- I know that human beings and fish can coexist peacefully (George W. Bush)
Re: Adult night terror... [Re: vegar] #758084 22/06/2009 09:39
L
lph Offline
Avhengig
Avhengig
L
Denne tråden blir bare bedre og bedre. *ler og ler*

Re: Adult night terror... [Re: tommygutt] #758105 22/06/2009 10:12
SimonS Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Dette kjenner jeg godt til,heldigvis har jeg roet meg noe ned(nattskrekklidelse er vel mer vanlig når man er yngre).

Sleit ut modern totalt da jeg var liten. Opp trappa,løpe rundt bordet,rote i stua,høylydt babling,hopp og sprett osv. osv.

For 4-5 år siden hoppet jeg nærmest ut av senga og slo i stykker soveromsdøra ,jeg drømte at jeg var i slåsskamp.
Resultat:ny dør og vond hånd... Godt det bare var en billig papp dør.

Jeg har fremdeles den uvanen med å sprette opp av senga midt på natten(og da mener jeg "kjell propell" sprette opp av senga).

Moralen er enkel,selv om jeg ligger å sover søtt,hold avstand!

Re: Adult night terror... [Re: vegar] #758117 22/06/2009 10:34
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Sitat: vegar
Så våkna jeg. Litt flau... ICON_SMILE

DEN kjenner jeg igjen, ofte flau ICON_SMILE

Re: Adult night terror... [Re: tommygutt] #758205 22/06/2009 12:05
DesmoSkier Online
Besatt
Besatt
Jeg hadde et kjipt, tilbakevendende mareritt for noen år siden. Hadde sommerjobb på brusfabrikk, og det ble litt vel lange dager, tydeligvis (doble skift i 2-3 uker i strekk). For bruksfabrikken dukket stadig opp i drømmene mine i den korte tiden jeg hadde tilgjengelig for søvn før jeg skulle tilbake på jobb.
Drømte at jeg våkner opp på lageret etter en liten høneblund blant pallene med bruskasser som var stablet 4-5 i høyden. Siden ingen hadde oppdaget at jeg sov der, hadde de "bygd" meg inne med paller, og alle hadde gått for dagen. Jeg raser rundt mellom pallene for å prøve å finne en vei ut, selvsagt forgjeves. Roper så høyt jeg bare kan på hjelp mange ganger. Etter hvert som jeg våknet innså jeg at "pallene" bare var veggene i soverommet. Ofte måtte familiemedlemmer komme og skru på lyset for at jeg skulle innse dette faktum ICON_WINK
Merkelig greie det der, at man tar fysiske objekter i den virkelige verden (veggene i soverommet) og gjør de om til drømmeobjekter (stabler med bruspaller).
Jeg drømte dette såpass ofte at jeg lærte å "lure" meg selv ut av drømmen, dvs. at for å våkne måtte jeg gå og dra fra gardinene, og synet av hele rekka med Romsdalsalper var nok til å bryte illusjonen/drømmen.

Redigert av DesmoSkier; 22/06/2009 12:23.

Helge
Strava
Kjøper: XG-1199-kassett, send PM ICON_SMILE
Re: Adult night terror... [Re: DesmoSkier] #758214 22/06/2009 12:19
vegar Offline
Entusiast
Entusiast
Kom på en episode til: For et par år siden "voldtok" jeg epletreet i hagen, som hadde fått lov til å vokse fritt i flere år av tidligere eier. Dette var et dagsprosjekt ettersom det var sinnsykt mye kvist som skulle klippes.

Selvfølgelig drømte jeg om kvistklipping den påfølgende natta og tok visst et grepa tak i damas hånd og klemte til det jeg kunne i søvne (det var en tjukk grein som skulle kuttes). Ho våkna med et skrik! ICON_SMILE

- I know that human beings and fish can coexist peacefully (George W. Bush)
Re: Adult night terror... [Re: DesmoSkier] #758224 22/06/2009 12:31
Dicten Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
hahaha, klarer snart ikke mer! Dette er HYSTERISK! Skulle ønske jeg hadde slike artige drømmer! Spriter da opp hverdagen litt ICON_SMILE dette fortjener en god, nerdete ROFL!

Scottilized ICON_LAUGH
Re: Adult night terror... [Re: Dicten] #758249 22/06/2009 13:15
tommygutt Offline OP
Scottselva
OP Offline
Scottselva
Snart har vi nok til å gi ut bok folkens, kjør på med gode historier ICON_SMILE

Re: Adult night terror... [Re: DesmoSkier] #758275 22/06/2009 14:03
Laxeluz Offline
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
Doktor, har jeg fått luz på laxen min?
Sitat: DesmoSkier
Brusfabrikk(...) og synet av hele rekka med Romsdalsalper var nok til å bryte illusjonen/drømmen.

Oskar Sylte, eller?

Det var mykje morosam lesing her. Eg har berre opplevd noko sånn ein gong, men eg tok verkeleg godt i denne eine gongen.
Det var i forbindelse med eit Roveropptak i speidaren, der dei ansvarlege for programmet tydelegvis var hjerneskada av eit opphald i forsvaret, og derfor hadde laga eit opplegg for oss der me skulle "pinast" utan mat og søvn.
Då me var ferdige var belønninga middag og film på storskjerm. Ettersom eg var ganske utmatta så sovna eg tidleg i filmen, og tankane gjekk fort til den nyinnkjøpte mopeden min som eg truleg må ha vore ganske stolt over. I drømme så kræsja eg då denne mopeden, utan at det gjekk ut over meg, men mopeden enda i småbitar som eg då måtte samla saman igjen. Då eg kom til meg sjølv igjen stod eg å leita etter styret til mopeden i ein plastpose ved sidan av sofaen eg sovna i. Dei andre lurte sjølvsagt på kva eg leita etter, og eg vart jo sjølvsagt ganske flau då eg skjønte kva eg dreiv på med...

Andreas Tveit
Side 1 av 3 1 2 3

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå