Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Råd for avstressing i sommer.

Råd for avstressing i sommer. #756889 19/06/2009 15:38
B
bike4man Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
B
Hadde en god, avstresset sommer i fjor. Tror det skyldtes at jeg ikke hørte på programmet Reiseradioen.
Finner programmet stressende: vi skal informeres om flest mulig arrangementer i hele landet i løpet av sommeren. Konserter, festivaler etc, som mest er arrangert for å dra mest mulig penger av folk.
Jeg chiller best uten Reiseradioen. Aller mest stress når Synnøve Svabø leder programmet.

La Reiseradioen være, og ta heller en formiddagstur på sykkel.

Redigert av bike4man; 19/06/2009 15:39.
Re: Råd for avstressing i sommer. [Re: bike4man] #757027 19/06/2009 20:34
rob1 Offline
Avhengig
Avhengig
Formiddagstur på sykkel er bra avstressende,bare så synd at jeg ikke får praktisert det så ofte.Må jobbe litt og,ellers blir det ingen ferie crying2

fart før ferdighet
Re: Råd for avstressing i sommer. [Re: bike4man] #757054 19/06/2009 21:43
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Det mest avstressende som finnes, er å feriere ved sjøen i Høvåg. Sykle en 10 -mils runde opp i heiene om formiddagen, hoppe rett i sjøen når man kommer tilbake.

Slappe av med småprating med familie og venner om ettermiddagen, kanskje en god bok og/eller litt musikk på iPoden. Kanskje litt luftpistolskyting. Gjerne kino eller et godt måltid i Kristiansand om kvelden.

Savner ikke reiseradioen da, gitt....

Re: Råd for avstressing i sommer. [Re: Lektoren] #757241 20/06/2009 12:35
B
bike4man Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
B
Sitat: Lektoren
Det mest avstressende som finnes, er å feriere ved sjøen i Høvåg. Sykle en 10 -mils runde opp i heiene om formiddagen, hoppe rett i sjøen når man kommer tilbake.
... Kanskje litt luftpistolskyting.

Savner ikke Reiseradioen da, gitt....

Der har du det som en plomme, ja.

En 10-mils runde oppe i heiene om "formiddagen"? 100 km på formiddagen? Hvis det her er terrengsykling i en eller annen form for en vesentlig del av turen så har du en lang formiddagsøkt. I terreng klarer jeg vel ikke mer enn 15 km time, litt avhengig av terrenget, selvsagt. Da ville turen din tatt meg 7 -8 timer.
Men du sykler sikkert raskere enn meg. Og kanskje er det fin grusveg det meste av turen, med hastigheter godt over 20 km pr time., og da kommer man langt på en formiddag.

Det derre med bading i sjøen etterpå hørtes lekkert ut.

Luftpistolskyting? Ikke "paintball", men trykkluftpistol? Kanskje jeg burde prøve det som avstressingsmiddel. Er det dyrt?

Re: Råd for avstressing i sommer. [Re: bike4man] #757328 20/06/2009 17:08
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
He, he... Det er mange år siden jeg sist jeg syklet 10 mil på terrengsykkel! Nei, det er nok raceren som er med til Høvåg. 3 - 4 timer tar en sånn runde, og det er jo ikke hver formiddag.

Luftpistol er en relativt billig fornøyelse. Både blink og blikkboks er morsomt å skyte på. Bare sørg for skikkelig bakdekning, og unngå å skyte deg i foten... Kulene koster fint lite, pistolen ligger mellom 1000 og 2000 kroner. (Du kan jo kjøpe dyrere, men det er det liten vits i.)

Re: Råd for avstressing i sommer. [Re: Lektoren] #757910 21/06/2009 21:18
D
dEzb24 Offline
Medlem
Medlem
D
En avstressende dag er vel å ta seg en tur på stisykkelen og ha med seg en liten termos med kaffe og stoppe i skogen og slappe av en stund og ikke mase rundt og bare nyte været, lydene og roen en slik tur gir.
Eller sykle en tur til byn og stoppe og se på menneskene over en kopp kaffe på en kafe

Sveinung
Alltid på jakt etter en ny plass å sykle

Moderator  support