Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kompresjonsstrømper - noen med erfaring?

Kompresjonsstrømper - noen med erfaring? #756307 18/06/2009 20:50
G
Glenn_M Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig
G
Er det noen her som har erfaring med kompresjonsstrømper - f.eks. slike. Knehøye strømper er blitt vanlig i løpemiljøet, og jeg registrer at stadig flere bruker slike til sykling. Skal bidra til bedre blodomløp og raskere restitusjon. Kan det være fornuftig for oss som stadig sliter med krampe?

Jeg regner med at stilpolitiet har klare synspunkter på bruk av slike strømper til sykling - men tar sjansen på å spørre likevel.

If it's not broken, fix it until it is
Re: Kompresjonsstrømper - noen med erfaring? [Re: Glenn_M] #756401 18/06/2009 21:49
Bare meg Offline
Ringrev
Ringrev
Bruker kompresjonsstrømper fra merket 2XU, men bruker de kunn etter trening eller før. Har merket at legene har kommet seg raskere og at kramper ikke kommer like tidlig som de gjorde før.

Re: Kompresjonsstrømper - noen med erfaring? [Re: Glenn_M] #758486 22/06/2009 20:40
øgle Offline
Entusiast
Entusiast
Hei.
Jeg har brukt de strømpene i ca 1 mnd, men til bruk som innersokk når jeg trener med sekk.(jobber i forsvaret, for de som tenkte "sær" hobby=)) Jeg har vært plaget med å bli fort stiv i leggene, selv om jeg har brukt mye tid med "sekk-trening". Jeg tenkte at jeg skulle prøve for å se om de funket, men var særs skeptisk...Men tvilen ble fort lagt vekk etter første tur på fjellet med dem. Jeg er faktisk så fornøyd at jeg kjøpte 2 par til=)
Det funket for meg i hvertfall, men så var det ikke kramper som var problemet mitt. Men jeg anbefaler å teste dem ut.
Det eneste som er litt kjipt er prisen på 500kr...Det er jo en stiv pris for et par "sokker"...

Moderator  support