Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

single sykkelhjuls svarte marked??

single sykkelhjuls svarte marked?? #755332 17/06/2009 18:44
S
snick Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S

Heisann. for et par netter siden prøvde noen å "låne" roadrat'en min - det ser iallefall ut som noen har prøvd seg med egen "nøkkel" på det som sitter igjen i låsen.

Siden vedkommende åpenbart hadde med feil "nøkkel" nøyde han eller hun seg med å "låne" forhjulet - som for å gjøre ting ørlite grann vanskeligere var festet med en sånn 5-kant bolt.

Iallefall - ser ikke for meg at bruktmarkedet for 1 stk mavic aksium er sinnsykt stort men hvor i alle dager er det?

Og hvor blir det av alle andre løse forhjul som forsvinner fra rundt omkring, forresten?

har tenkt litt på dette, og blir mer og mer nysgjerrig på hvor alle disse ender opp!?! Ser for meg dunkle markedshaller med skitne sykkeldeler...

En annen sak er at jeg jo ideelt sett kunne godt tenke meg å få mitt tilbake helt uten videre, og kunne også dersom omstendighetene var riktige gått med på å betale noen få "løsepenger" til "låntakeren".

Eventuelt - hvis noen har et rimelig forhjul (28") til en bysykkel liggende og slenge er jeg åpen for å gjøre en handel!

Re: single sykkelhjuls svarte marked?? [Re: snick] #755359 17/06/2009 19:11
kula Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Kondolerer. Jeg har selv blitt bestjålet, og vet hvordan det føles. Men dette :

Sitat: snick
En annen sak er at jeg jo ideelt sett kunne godt tenke meg å få mitt tilbake helt uten videre, og kunne også dersom omstendighetene var riktige gått med på å betale noen få "løsepenger" til "låntakeren".

- gjør man ikke, av samme årsak som at man ikke inngår avtaler med flykaprere og gisseltakere. Eller evt. inngår man avtaler med den intensjon å bryte dem.

Frem og tilbake er ikke langt. (Derrick Beach - A bird checker)
CC: Bike Harder
Re: single sykkelhjuls svarte marked?? [Re: kula] #755394 17/06/2009 19:39
pinsky Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: kula
Kondolerer. Jeg har selv blitt bestjålet, og vet hvordan det føles. Men dette :

Sitat: snick

- gjør man ikke, av samme årsak som at man ikke inngår avtaler med flykaprere og gisseltakere. Eller evt. inngår man avtaler med den intensjon å bryte dem.

Ja, da opererer man i gråsonen, i tillegg til det svarte marked devilsmile

Min teori er at folk som har litt tungt for å løfte opp forhjulet over kanter og slikt, trenger å erstatte sine vindskjeve hjul.

I ditt tilfelle, snick, så tror jeg personen ble forarget over at han/hun ikke fikk med seg hele herligheten og valgte dermed å straffe deg.

Du har uansett min uforbeholden medfølelse.

Redigert av pinsky; 17/06/2009 19:40. Rediger grunn: blingsa

Having no destination, I am never lost!
Re: single sykkelhjuls svarte marked?? [Re: pinsky] #755429 17/06/2009 20:09
S
snick Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
S
for all del - ser helt klart parallelen til eks piratvirksomhet i Somalia hvor i tillegg til pay-off så medfører de tilfellene hvor man kjøper seg ut av gisselsituasjoner en eskalering av fenomenet - så ønsket om å kjøpe seg ut av situasjonen får dere like mye lese som et uttykk for frust ;-).

Tar med meg all omsorg uansett - og kjøper hypotesen om at det er en sammenheng mellom late fortauskantsyklister og nattlige, uønskede gjester...!

Re: single sykkelhjuls svarte marked?? [Re: snick] #755437 17/06/2009 20:17
BOC 92 Online
Entusiast
Entusiast
Leit med hjulet, det kan bli vanskelig å finne igjen.
Jeg leste et intervju med en sykkeltyv som sto frem i Sykkelmagasinet for noen år siden. Han sa sykkeltyveri var utrolig lett. Han fant en sykkel hvor bare forhjulet var låst fast, og tok denne sykkelen. Som erstatning for det låste hjulet tok han det ledige hjulet på nabosykkelen.

Tipper det er noen som har det enda kjipere enn deg, og savner en sykkel..

Moderator  support