Kjøpte en pent brukt Roco for litt siden, og den har hatt en liten slark. Etter mye forum synsing, trakk jeg konklusjonen at det kunne være luft i den, og at den måtte luftes. Etter to luftinger, så er problemet der fortsatt. Først ved å demontere den, og fylle begge kammere med olje, og bruke en "sprøyte" i luftehullet, og pumpe ut lufta. Var litt skeptisk til mine egne ferdigheter, da jeg ikke hadde gjort slikt før, så siste gangen monterte jeg hele demperen i ett oljebad.
Byttet foringer i samme slengen, men ingen forbedring.
Fant en review av en Rocky Mountain Flatline, hvor lignende slark ble beskrevet bedre enn jeg klarer.
"The ill fitting glide ring caused a knocking as the damper shaft changed direction from compressing to rebounding."
http://www.pinkbike.com/news/Rocky-Mountain-Flatline-Pro-review-2009.html <--- link til hele anmeldelsen.
Noen med erfaring/kunnskap om Roco WC 08 her, som kan gi meg noen råd ang hva jeg burde gjøre videre? Kan jeg ha den samme "ill fitting glide ring", eller kan det være annet problem?
Å sende den inn til service er jo en mulighet, men morsommere å lære seg ting selv.
På forhånd takk
Thomas