Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

WD TV erfaringer hos noen?

WD TV erfaringer hos noen? #753393 15/06/2009 10:00
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Jeg lurer på om det er noen som har kjent/erfaring med denne enheten fra WesternDigital?

http://www.wdc.com/en/products/products.asp?driveid=572&language=en

Test i DinSide;
http://www.dinside.no/808755/test-wd-tv

Ser ut som den kan dekke et behov jeg har iforhold avspilling av filer fra en annen pc(via USB disk)

Jeg har en del filmer som backup av dvd'er som blir lagret i video og audio.ts(?) foldere når man enten har kopiert fra dvd eller lastet ned.

Får jeg spilt av dette via WDTV boksen?

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: WD TV erfaringer hos noen? [Re: hbakken] #753405 15/06/2009 10:20
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
WD TV-boksen spiller det meste. Men siden den ikke har java-støtte får du ikke opp DVD-menyene. Mulig noen av de uoffisielle firmare-versjonene allerede har ikset dette. WD kommer også til stadighet med oppdateringer, så kanskje det kommer...

Ole.

Re: WD TV erfaringer hos noen? [Re: Ole] #753406 15/06/2009 10:23
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Ja forstod det slik utifra testen jeg og, men så lenge man kan velge tekst/lyd i etterkant er det saken grei.

Men blir ikke helt sikker på om den spiller at kopierte dvd'er utifra filformat listen.

Selv om katalogene på PC'en heter video.ts og audio.ts så er filene som er lagret i de katalogene av et annet format mener jeg (vob eller noe sant).

Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -

Re: WD TV erfaringer hos noen? [Re: hbakken] #753546 15/06/2009 12:44
O
oysandr Offline
Avhengig
Avhengig
O
Jeg har brukt de boksene endel på jobb, da til å kjøre reklamesnutter på storskjerm, funker aldeles glimrende ICON_SMILE

Take Care!
Re: WD TV erfaringer hos noen? [Re: oysandr] #753554 15/06/2009 12:53
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Jeg venter nok til de får dem inn på Elkjøp neste uke, så bare tester jeg. 30-dagers returrett er greit å ha ICON_SMILE

#NBNL -

Re: WD TV erfaringer hos noen? [Re: hbakken] #760102 25/06/2009 12:14
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Da har jeg handlet denne boksen og første inntrykket er riktig så greit!

Bestilte via Elkjøp nettbutikk mandag ettermiddag. Sendt fra Sverige tirsdag og kom i posten i går ettermiddag.

Har spilt av alt unntatt filmer lagret som .img Men disse bare døpes om til .iso så er det i boks.
Digital lyd rett til forsterker og 5.1 lyden er sikret!
Ingen installering osv, bare plug and play! Genialt!

Nå er det slutt på å okkupere den stasjonære pc'en, trekke 10 meter kabel over stuegulvet for å se sykkelfilmer på morgenkvisten. ICON_SMILE
Kan anbefales!

#NBNL -

Re: WD TV erfaringer hos noen? [Re: Ole] #760286 25/06/2009 19:44
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
sexy, jeg prøver å overtale kompisen min til å kjøpe en slik mediaboks, og en slik en hadde vært noe for ham.
(flere salgsargumenter?) ICON_TONGUE

nmt-brukergrensesnittet blir brukt i slike bokser, og
jeg kjøpte nettopp en splitterny Syvio 200 Mediastreamer, ettersom selgeren plustelig ikke ville selge den til avtalt pris.

Jeg oppsummerer boksen i fire ord: krevende, men helt fantatiskt!

IMG/ISO virker her da de er helt like. Prøvd å bytte navn? Er du sikker på at det er et ISO-kompatibelt format? Nero føkker opp isofiler med sitt eget propentiære "iso-fil-format".

http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/DVD_Ripping_%26_ISO_Guide
(jeg bruker vobcopy -m + mkisofs, og jeg rippa nylig et dvdfilm med "vobcopy -m" som skulle fjerne kryptering, men det fungerte ikke. Jeg må teste mer. ICON_SMILE

Sitat: Ole
WD TV-boksen spiller det meste. Men siden den ikke har java-støtte får du ikke opp DVD-menyene. Mulig noen av de uoffisielle firmare-versjonene allerede har ikset dette. WD kommer også til stadighet med oppdateringer, så kanskje det kommer...

Feil. Javastøtte er irrelvant for DVD-filmer, det er BlueRay som trenger javastøtte (og 1GB minne) for å kunne spille av menyer.
Jeg tror at du mente "kryptering" ICON_WINK Jeg har kopla til en USB-dvdbrenner og det funker toppers å spille av kopierte dvd-filmer, alt fungerer uten noen krøll. Litt tregere å starte opp enn en vanlig dvdspiller, hakker litt (cache/bug?) når jeg trykke på play etter at jeg har trykket på pause. underteksten funker som F. Ser språktekst, og jeg bruker siste firmware.

NMT baserer seg på lisensfri programvare, så det betyr at de fleste mediaboksene støtter ikke DTS og kryptering. (men den har jo da digital lyd ut!)

Jeg har nettopp bestilt denne her for å få til et mer permament oppsett, da jeg føler meg skitten av å ha to kabler som stikker ut fra fronten. ICON_SMILE

MKV/konvertete HD-filmer går bra. 1080p i en slik boks er ganske imponerende! Brukergrensesnittet til musikkavspilling suger, jeg skal installere mpd.

( denne var søt )

Re: WD TV erfaringer hos noen? [Re: atlekristensen] #760489 26/06/2009 08:29
hbakken Offline OP
Høkk, da! Høkk!
OP Offline
Høkk, da! Høkk!
Sitat: atlekristensen
IMG/ISO virker her da de er helt like. Prøvd å bytte navn? Er du sikker på at det er et ISO-kompatibelt format? Nero føkker opp isofiler med sitt eget propentiære "iso-fil-format".

Vet ikke om det spørsmålet var til meg, men ja jeg byttet filformat(les filendelse) bare fra .img til .iso så ble filen spilt av uten problemer.

Har litt HD kvalitet på vei ned nå for å teste i helgen. Ser behovet for større ekstern HD allerede... handlet bare en 250gb...

WDTV boksen har to usb innganger, så det blir nok en ekstra tilkoblet om ikke så lenge.

Deilig å sitte i sofaen med fjernkontroll å sette på filmer fra harddisk.
Og jeg slipper å ha en stor pc/multimedia pc tilkoblet (noe jeg heller ikke har plass til, og koster 5-6000kr)

#NBNL -

Re: WD TV erfaringer hos noen? [Re: hbakken] #760568 26/06/2009 10:24
B
bungum Offline
Medlem
Medlem
B
Denne er sikkert fin.
Selv bruker jeg Plex på en mac mini. For meg er det veldig viktig at filmbiblioteket og tv-serier blir sortert og kategorisert riktig og oversiktlig. I Plex får du en kort oppsummering av filmen/episoden automatisk, coverbilder og fanart. Hvordan er dette på WD sin boks?

Re: WD TV erfaringer hos noen? [Re: hbakken] #760764 26/06/2009 17:44
A
atlekristensen Offline
Ivrig
Ivrig
A
Sitat: hbakken

Vet ikke om det spørsmålet var til meg, men ja jeg byttet filformat(les filendelse) bare fra .img til .iso så ble filen spilt av uten problemer.

Rart det, her funker begge formatene. pyttpytt, jeg er glad for at det ikke er min boks som gjør slikt! ICON_TONGUE

WDTV har en annen grensesnitt/brukerdesign enn min Syvio, det ser ut som at de har finpussa mer på estetikken.
pff, jeg fikser kanskje det etterhvert. eek2

Quote:

Har litt HD kvalitet på vei ned nå for å teste i helgen. Ser behovet for større ekstern HD allerede... handlet bare en 250gb...

Gøy. da kommer du å digge det!
Jeg har sammenlikna DVD vs HD, og jeg ble ganske overrasket av kvalitetsforskjellen: "more vibrant".
Det eneste ulempen er at underteksten funker ikke med mkv, jeg må fikse det!

Quote:

Deilig å sitte i sofaen med fjernkontroll å sette på filmer fra harddisk.
Og jeg slipper å ha en stor pc/multimedia pc tilkoblet (noe jeg heller ikke har plass til, og koster 5-6000kr)

hør hør! Pluss youtubevideo! Synd at en ikke får sett på "alternative" flashvideositer... *host* :biggrin:

Jeg vil fremheve dette her - for å unngå forvirring hos de som lukter på slike bokser:
HTPC/XMBC er mye mer fleksibelt
og kraftigere enn slike NMT-bokser. Alt koker ned i brukevennligheten, fleksibiliteten og prisen, og jeg ville ha alt i en boks, til tross for enkelte kompromisser NMT har iforhold til XMBC. bare for moro skyld har jeg har lasta ned en XMBC LiveCD, men jeg tviler at det vil gå bra ettersom jeg mangler videohardware til å kople'n til TV'n. eek2

Moderator  support