Det du bør se på, er i praksis om låsen er FG-godkjent (=godkjent av forsikringsselskapene). Som andre har nevnt er Granit 1000 et mye sikrere valg, men ulempene med bøylelåser er mange. Min anbefaling er å se på de litt større låsene av wire med ledd rundt slik som denne: http://www.intersport.no/Misc/Product/?query=true&productid=351180(BC_4)
Rent praktisk betyr FG-godkjenningen ingenting (desverre) for forsikringen din, men den betyr mye for sannsynligheten for tyveri. Kombiner gjerne den store låsen med en enkel wirelås for forhjulet ditt også.
Den du linker til ER granit 1000.

Stor, brutal, tung og dyr lås er nok bra så lenge sykkelen står fastlåst, men så skal den jo sykles på også, og da blir låsen unyttig ekstravekt. Jeg har LO-favør, og de dekker opptil 15000kr, egenandel er 1000kr (ved registrering hos Falck), så forsikringen vil dekke sykkelen og vel så det, ved et evt. tyveri.
Valgets kvaler... Skal jeg gå for en solid, lett lås og stole på forsikringen om noen klarer å stjele sykkelen alikevel, eller skal jeg gå for en enda mer solid, tung og dyr lås, som vil gjøre det enda mer vanskelig, dog ikke umulig, å stjele sykkelen..?
Forsikringa vil jo dekke akkurat det samme, uansett hvilken lås jeg hadde. Det kommer egentlig ned til frustrasjonen ved å bli frastjålet noe som er mitt.