Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Reisetips - Italia

Reisetips - Italia #752716 14/06/2009 14:43
A
Arefu Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
A
Ble visst spontantur til Italia i sommer i stedet for den planlagte turen til Elbrus. Så da trenger jeg noen reisetips sånn på tampen.

Ettersom jeg har vært igjennom en intens eksamensperiode den siste tiden har planleggingen blitt heller skral.
Det som er på plass er fly til Bergamo 16.juni. Retur 25.juni.
Leiebil er også reservert for perioden.
Overnatting blir i hovedsak i telt.

Hvor drar vi?

Jeg har sett på områdene rundt Como- og Gardasjøen, og videre opp mot fjellene. På den andre siden frister vestkysten med Genova og sørover mot Cinque Terre. Kanskje rekker vi begge?

Fyr løs! Jeg tar i mot alle tips med stor takk ICON_SMILE

Re: Reisetips - Italia [Re: Arefu] #752751 14/06/2009 15:32
Rotkiw Offline
Avhengig
Avhengig
Var i området i 14 dager i fjor høst. Mang flotte muligheter. Men det som sitter best i hukomelsen er fottur fra Rapallo til Portofino. Ca 5 timer med innlagt stopp på egen strand med ost og vin. Bilturen fra Milano til Livigno via Sveits over diverse fjellpass ville jeg heller ikke vært foruten.

http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...true#Post622647

Wiktor

---------------------------------------
Bodø Bøddlan hiv lufta svart av Harstad Lyskesparkers.
Re: Reisetips - Italia [Re: Rotkiw] #753023 14/06/2009 20:02
AndyBroke Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Jeg var i Finale Ligure for et par uker siden, og kan virkelig anbefale det! http://www.finalefreeride.com/ for mer informasjon ICON_SMILE

Re: Reisetips - Italia [Re: Rotkiw] #753053 14/06/2009 20:19
D
Dannyboy Offline
Medlem
Medlem
D
Kan absolutt anbefale området rundt comosjøen. Jeg m/ fam var en uke i Lezzeno i mai. Kan anbefales på det sterkeste. Sjekk
Jrcwakeboard hvis du vil prøve en ny aktivitet.
Hotel Aurora Lezzeno er et lite sjarmerende hotel som jeg synes var veldig fint. God mat var der òg.

Hvis du vil shoppe er Foxtown outlet et bra sted. Har alle de store merkene som jeg kommer på. Dog litt på den 'eksklusive' siden
Foxtown
Den ligger rett over grensen til Sveits fra Como by.

Sykling i området har jeg ikke mye peiling på så det må andre svare for.

Daniel

Re: Reisetips - Italia [Re: Arefu] #753231 15/06/2009 06:33
EgilS Offline
More than words
More than words
Du skriver lite om hva du tenker å finne på?

Har du barn vil jeg anbefale den sørøstlige delen av Gardasjøen. Da finner du en utall aktiviteter for disse: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.p...true#Post304735

Skal du sykle terreng er vel både Liguria, Como og nordenden av Gardasjøen fine steder.

Re: Reisetips - Italia [Re: EgilS] #758682 23/06/2009 08:20
B
basar Offline
Fersking
Fersking
B
Kjæresten og jeg skal også til nord-Italia i sommer og har lyst til å legge inn noen dager med terreng og kanskje utforsykling.

Vi har forsatt ikke planlagt hvor vi skal annet enn at vi flyr til Bergamo. Og vi lurer og på om vi skal ta med egne sykler eller leie der nede. EgilS, du nevner 3s-bike.de og de ser ut til å ha et bra utvalg og ikke håpløse priser.

Noen som vet om/anbefaler andre steder de leier ut terrengsykler og med nærhet til stier?

Re: Reisetips - Italia [Re: basar] #758723 23/06/2009 09:14
sykkeloyvind Offline
More than words
More than words
Hvis du vil sykle terreng i Nord-Italia vil jeg anbefale tax-free-byen Livigno. Super stisykling, bikepark for utforsykling og plenty av leiemuligheter.

Relativt kort vei fra Bergamo også. Og sykkelavstand fra Stelvio med racer.

Øyvind Aas
Kollisjonsdukke i permisjon

Moderator  support 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå