Foreløpig med lånte kombipedaler inntil Cycle Components sender meg noen nye. Herligheten kostet meg 12 898 NOK hos SpeedGoat.com og frakt(JetCarrier.com)+MVA havnet på 5 691 NOK. Totalt ble det 18 589 kroner. Kjapp, trygg og god handel som godt kan anbefales!
Specifications: • Frame: Santa Cruz Chameleon • Fork: RockShox Revelation 426 Air U-Turn, White, Disc, 110-140mm • Headset: Cane Creek S-3, Black • Stem: TruVativ Team SL, 31.8mm, Black • Bar: TruVativ Stylo World Cup Low Rise, 680 x 20mm • Shifters: SRAM X.9 Trigger • Grips: Lizard Skins Charger, Black • Brakes: Avid Elixir R w/160mm rotors • Chain: SRAM PC-971 • Crankset: RaceFace Evolve XC X-Type, 22-32-44 • Bottom-bracket: RaceFace Evolve XC X-Type • Cassette: SRAM PG-970, 9-speed, 11-34t • Front Derailleur: SRAM X.9 • Rear Derailleur: SRAM X.9 • Seatpost: Thompson Elite • Saddle: WTB SST Race • Skewers: Shimano • Tires: Continental Mountain King, 2.4", Kevlar, Black • Tubes: Presta • Wheelset: Shimano XT Disc hubs, Black/ DT Competition Black spokes w/Brass Nipples / WTB LaserDisc Trail Rims, Black
Litt off-topic, hvilke erfaringer har folk gjort seg med Chameleon satt opp med lettere deler til XC-bruk? Blir den fullstendig ubrukbar sammenlignet med lettere alternativ, eller vil den kunne fungere kurant?
Jeg leker litt med tanken på å fylle ut sykkelparken med en hardtail, og synes Chameleonen virker veldig interessant utfra det jeg leser om allsidighet. Litt av bakgrunnen er at jeg ofte får invitasjoner fra folk om litt lengre turer på grus, der jeg synes det blir litt tungrumpa å sykle med gyngehest, og vil ha noe som fungerer bedre enn Canyonen (Nerve ES9 fra 2007). Samtidig synes jeg Chameleonen virker veldig spennende til stibruk også.
Mye artig jeg kan bruke penger på gitt, leker jo litt med tanken på en Tracer VP også, men føler egentlig at Canyonen fungerer litt for fint enda til at det virker så veldig fornuftig
Redigert av perbl; 15/06/200910:33.
Per B.
Re: Santa Cruz Chameleon i hus!
[Re: perbl]
#75355915/06/200912:59
Nå har den første skikkelige stituren blitt gjennomført med runermm som guide. Fenomenalt morro! Det ble fort syklisten som var begrensninga, ikke sykkelen. Dekkene satt godt fast i bakken og imponerte meg flere ganger på hva som faktisk var mulig å gjøre.
Nå har den første skikkelige stituren blitt gjennomført med runermm som guide. Fenomenalt morro! Det ble fort syklisten som var begrensninga, ikke sykkelen. Dekkene satt godt fast i bakken og imponerte meg flere ganger på hva som faktisk var mulig å gjøre.
Brillefin tur, opp E6 og ned Hobo. KamelonAndré imponerte med godflyt over røttene og uredde nedkjøringer allerede på stitur nr. 2! Farlig nær en uvakker otb mot slutten, men hentet seg pent inn :-D
Dette var første gang ned Hobo i år for min del. Jeg var litt spent på forholdene siden flere har klaget på sterk slitasje. Hobo har definitivt endret karakter siden jeg første gang prøvde å henge på Joar ned der, men det skyldes i mindre grad slitasje.
Steinhoppet hvor jeg presterte en fin otb første turen ligger i en haug til side for stien. Stokken som sørget for at forhjulet mitt forsvant en meter til sida er kappet og ute av veien. Skråklatringen mot slutten hvor bakhjulet mitt til stadighet har nektet å bli med opp er erstattet av et nytt spor på bekostning av trær og busker. Dette er ikke slitasje, det er forbedringer. Eller forverringer.
Herligheten kostet meg 12 898 NOK hos SpeedGoat.com og frakt(JetCarrier.com)+MVA havnet på 5 691 NOK. Totalt ble det 18 589 kroner. Kjapp, trygg og god handel som godt kan anbefales!
Sto noe på siden til speedgoat om at de ikke sender SC utenfor US. Er de ikke så nøye på det allikevel? - eller har du gjort noe lurt for å få det til:)? Er i tenkeboksen på en SC Blur LT sjøl, og prisene på SG var jo "snille"...
Herligheten kostet meg 12 898 NOK hos SpeedGoat.com og frakt(JetCarrier.com)+MVA havnet på 5 691 NOK. Totalt ble det 18 589 kroner. Kjapp, trygg og god handel som godt kan anbefales!
Sto noe på siden til speedgoat om at de ikke sender SC utenfor US. Er de ikke så nøye på det allikevel? - eller har du gjort noe lurt for å få det til:)? Er i tenkeboksen på en SC Blur LT sjøl, og prisene på SG var jo "snille"...
Som du ser så brukte han JetCarrier til frakt. Dette er et selskap som oppretter en postboks for deg i USA og så tar de seg av frakt og fortolling. Sjekk hjemmesiden til JetCarrier
Redigert av arni@stinky; 24/06/200920:01.
Kunnskap er informasjon kombinert med erfaring, kontekst, interpretasjon og refleksjon. Kunnskap er begrunnet tro. Kunnskap oppstår mellom ørene i menneskets hjerne.
Veldig greit, da kan man handle som en amrikaner. Har fått noen pakker med JetCarrier og anbefaler dem på det varmeste. Knuser Posten på fortolling, går mye raskere. Er verdt prisen.
Kunnskap er informasjon kombinert med erfaring, kontekst, interpretasjon og refleksjon. Kunnskap er begrunnet tro. Kunnskap oppstår mellom ørene i menneskets hjerne.