Talkum på slange er en myte. Jeg har aldri skjønt hva en vil oppnå med talkum. Jeg har montert slange uten talkum og det er like jævlig som med talkum, jeg merker ingen forskjell bortsett fra støvskyen. Jeg har hatt et slange som klebret seg fast til dekket, men da var det etter 3 år (en bra ting da det reduserer rullemotstanden bittelittegrann), og slangen var fremdeles relativt lett å få tatt av.
http://yarchive.net/bike/tire_talc.html
Bicycles do not generate enough heat to vulcanize tubes, so they can be removed from the tire without problem. Other than that, talcum has no effect on punctures other than to release air faster when one occurs.
A tube cannot move in a tire when inflated, regardless of what powder is used, because, no translational forces exist, on top of which the holding force between tube and casing is large. That talcum prevents damage when mounting a tire is also not the case, because the pinch occurs when the last part of the bead is being popped onto the rim.
[quote40 års krise]
Eller er det andre tips for å kunne skifte fort når man kjører ritt?[/quote]
Øving? C02-pumpe er kanskje å banne i kjerka?
Jeg bruker ca 10 minutter så der er du litt bedre enn meg.

Hvorfor ble det å punktere sensurert.
Fordi du skrev det feil, altså med en g.
Neinei, ingen seriøse svar her!

[sensurert] er en UTING, så vi snakker ikke om det her, det er derfor ordet blir sensurert av hensyn for de sarte syklistene.
Det er derfor de fleste bruker slangeløst, skviser inn litervis
av latex for å kompensere for en stk butylen slange som bare veier 170gram. Eller en latexslange hvis den *host* personen føler seg litt kinky?
/hvem? jeg?