Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Trening uten effekt...

Trening uten effekt... #751256 12/06/2009 08:38
P
Palm Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
P
Hei,

Jeg er en trebarnsfar med tight timeplan som forsøker så godt det lar seg gjøre å sykle litt innimellom. Fullstendig uten plan eller system. I løpet av en uke blir det som regel - foruten sykling t/r jobb (20 min.) - en langrunde på ca. 4-5 mil på grus/asfalt, samt en eller to 2-timersøkter i marka, med stisykling og mye klatring (intervall?). Sånn var det i fjor, og sånn er det i år. Problemet er at jeg ikke merker noe som helst fremgang; tvertimot bruker jeg bare lenger tid på langrunden, og bakkene i marka blir tyngre og tyngre å komme seg opp. Og jeg går rundt og er konstant stinn og sur i lårene hele sesongen. Får liksom aldri restituert kroppen. Særlig etter Markatråkket for to helger siden har det vært ille, da jeg var langt ned i kjelleren. Ambisjonene mine er ikke veldig store, håper kun å sykle litt fortere i de få rittene jeg deltar i, f.eks. en halvtime raskere i Birken...

P.

Re: Trening uten effekt... [Re: Palm] #751259 12/06/2009 08:40
tommygutt Offline
Scottselva
Scottselva
Er du konstant sliten, blir det nok for mye lapskaus i sone 2 og 3. Skill mellom høy og lav intensitet. Skal du absolutt sykle en rolig tur, ja så sørg for at denne er rolig. Spe på med intervaller, så skal du se at formen kommer.

www.romsdal-adventure.com

Facebook: romsdaladventureas
Instagram: @romsdaladventure
Re: Trening uten effekt... [Re: tommygutt] #751341 12/06/2009 09:44
J
Joar71 Offline
Veteran
Veteran
J
Pass ellers på at de 20-minturene til og fra jobb ikke blir med masse syre. Prøvde å sette rekord til/fra jobb på samme distanse som deg hver dag en periode. Garantert god strategi for å få sure bein.

J;)

Re: Trening uten effekt... [Re: Joar71] #751549 12/06/2009 13:24
Carsten Offline
Veteran
Veteran
En bekjent av meg prøvde det - å sette rekord fra Fiskvollbukta til Lysaker - hver dag. Dette klarte han med glans i 2 uker. Så knakk beina sammen. Han måtte faktisk hentes hjemme med sykebil. Han blev kjørt til legen, hvor de konstaterte total kolaps av cellestrukturen i beina hans. Han satt 1 uke i rullestol og måtte gå to uker med krykker.

"Der er nogen, der aldrig laerer at forstaa, at der er noget meget stort og meget stolt i et gigantisk nederlag" - Ole Ritter
http://sykkel.hasle-loren.no/
Re: Trening uten effekt... [Re: Carsten] #751573 12/06/2009 13:58
L
lph Offline
Avhengig
Avhengig
L
Sitat: Carsten
Han blev kjørt til legen, hvor de konstaterte total kolaps av cellestrukturen i beina hans.

Øh... ikke for å være frekk, asså, men dette høres ut som noe fra det "Vitenskapelige Institutt i Schweitz".

Er noe sånt mulig? Og i så fall - hva betyr det?? ;-?

Moderator  support