Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Formtopping frem mot Lillehammer Oslo lørdag 20.6

Formtopping frem mot Lillehammer Oslo lørdag 20.6 #748141 08/06/2009 19:16
B
BaBel Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Jeg trenger noen tips folkens. Har trent bra gjennom hele vinteren. 6-10 timer i uka. Snitt på ca 8 timer. Opplegg sånn ca: 1 langtur, en generell styrke, 2 intervaller av ulik lengde og intensistet og resten rolig. Prøver å periodisere, men jobb og familie gjør at dette går i dass rett som det er. Men prøver å legge inn en rolig uke i måneden.

Nå har jeg kjørt ganske tøft på i to uker - blant annet kjørt Montebellorittet på terreng og Vestfold rundt i tillegg til VO2maks økter hver uke. Formen er betydelig bedre enn i fjor, men jeg tror jeg har enda mer inne.

Det er to uker til vårens hovedmål og jeg er sliten. Bør jeg slippe opp mesteparten av treningen allerede nå eller skal jeg kjøre på endel dager til før jeg slipper opp? Og hvordan legger supermosjonistene opp ukene før hovedmålet?

Re: Formtopping frem mot Lillehammer Oslo lørdag 20.6 [Re: BaBel] #748156 08/06/2009 19:32
HeavyDude Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Du er sliten sier du, og da gjelder det å roe ned. Kutt ut trening 2-3 dager, kjør 1 -2 "naturlig intevall" -økter ( med en dgs hvile mellom)og kjenn etter hvordan kroppen føles, ikke minst dagen etter hver økt. Hvis alt ok: kjør 1 hardøkt , så en langøkt på 2-3 timer på søndag. Siste uke før L - O : en økt distansetrening ( sone 3, 35 min + oppv/nedkj)på mandag + en økt 4*4 onsdag, og en naturlig intervalløkt på fredag( mye sone 1 og 2, men med 3-4 drag i sone 3 på 1 -3 minutter)
Hvis kroppen sier nei,- mer hvile, til du kjenner overskuddet kommer tilbake, forhåpentligvis før du stårpå startstreken på Lillehammer ( kanskje vi sees ICON_SMILE )

You never have the wind with you - either it is against you or you're having a good day

Moderator  support