JA, den er pensum, så det maaa vi! Dette er en sti som har alt: svasykling, flyt, teknisk, skog, hogstfelt, myrsykling(et must for oss trøndere),singletrack brunsti 7km uten en motbakke så og si. Motbakken er returen langs vei opp til bilen igjen.
Fant mere gull idag, også. Det går også en kløvsti fra Storlibustaden og østover,deretter sørover via Kløvjanbustaden til Munkebybustaden. Nå syklet jeg den motsatt vei idag, men den er bedre andre veien. Da blir det push-bike bare 2-3 plasser der stien krysser bekkedaler. Denne stien er av samme flotte karakter som Storlivegen og merket på samme måte.
Bilder: 1: Starten på stien bak Skallstuggu 2: Deilig sva 3: Deilig skog 4: Storlibustaden ( aka ....sensur...) 5: Godt merket
Redigert av Snooze; 09/06/200907:54. Rediger grunn: Vet ikke forskjell på øst og vest
Herlige saker. Siden du nå har all verdens tid så skal du vel sjekke stia inn til Davebustaden?.
Ser ikke hva den skal brukes til. Den stien på kartet går bare bort til hyttene/sætra og er relativt kort (855m målt på mapsource) og må sykles tur/retur isåfall.
Venter på dagen for å sprette den "hemmelige" stien nå.....
Kan den hemmelige stien vente til jeg kommer hjem? Jeg ser du har bamsemums med pa tur ogsa,nam,nam
Er du permittert?
Bamsemums er sykkelmat-basta! Føler at hemmelig-stien blir litt hypet. Det kan jo være at den er helt rævva.. Den kan kombineres med kløvstien, så vi får sprette den så fort som mulig.
Permittert? Neida. Jobber kveld denne uka og fri lør-tir.
Det blir nok ikke så mye sykling i Verdal/Levanger traktene på meg de første 14 dagene, siden jeg stikker nordover om en uke Først BBBall09,deretter opp til Narvik området hvis været er brukbart
Men det er ikke bra å planlegge for mye... lol
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Årets første i Kløvstien. Den er like konge iår som tidligere(ikke alle som synes det), men et lite parti helt på slutten har fått smake skogsmaskiner. Fortsatt litt våt, men høy glisefaktor.
Etter det våte partiet på slutten, så jeg ikke ut i måneskinn. Da jeg kom byksende ut av skogen, var det en gruppe på 5 birken-lycra-pustende-terskel-trampere på tur opp. De trodde sikkert jeg var en elg, men så var det bare en snooze-mouse....
Sender en takk til Carl Selvutløser, oppfinneren av selvutløseren.
Skal til svigers på Levanger noen dager og tenker å ta med stisykkelen.
Har vært på Hårskallen til fots og tenkt at det ville vært en finfin sykkeltur. Så den skal iallefall prøves.
Men Storlivegen ser jo også artig ut! Finnes det noe kart som viser hvor stien går? Klarer ikke å finne den på Norgesglasset vha. beskrivelsene i tråden..
Skal til svigers på Levanger noen dager og tenker å ta med stisykkelen.
Har vært på Hårskallen til fots og tenkt at det ville vært en finfin sykkeltur. Så den skal iallefall prøves.
Men Storlivegen ser jo også artig ut! Finnes det noe kart som viser hvor stien går? Klarer ikke å finne den på Norgesglasset vha. beskrivelsene i tråden..
Den skal være avmerket på både papirkart og gps kart
Stien går fra det nye skiskytteranlegget og nesten ned til vegbommen på grusveien Kløvstien kan lett kombineres med sykkeltur på Hårskallen En må bare sette av nok tid...
Massevis med smileys i 2012 Nyckelbens-Jonny Jonny Kåstad
Stien starter rett bak Skaillstuggu(der du parkerer for å gå opp på Hårskaillen). Det går en vei inn rett etter Skaillstuggu, og 50-70 meter bort den tar stien av,merket med en stokk med hestesko.(vist på et av bildene i tråden) Da er det "bare" å følge merkingen, selv om det er litt langt imellom noen ganger.
Et stykke ned i stien passerer du det nye ski/skiskytter-anlegget Jonny nevner.
Her er turen! Parkerte langt ned ved sau-sank-gjerder og syklet veien opp. Syklet veien litt forbi sti-start for å se hvor den endte(ingenting) og deretter kløvstien til den kommer ut på hovedveien, og opp til bilen igjen.