Virker som et spennende ritt. Noen som har deltat og kan fortelle litt om løypa, valg av dekk etc..
Jeg har syklet dette rittet noen ganger. Variert løype uten nevneverdige terrengpartier. Her må du kun av sykkelen i forbindelse med kryssing av en smal bro. Knallhard start med ca. 10% stigning første halvtimen (stort sett på asfalt). Deretter en nedkjøring på ca. 8 min. på humpete traktorveg, for så å starte på nye stigninger, først på asfalt, deretter på fin grus-/skogsveg. Så triller man sykkelen over en smal bru, før man snur tilbake på andre siden av dalen. Der går det fort unna i nedoverbakke (se opp for sauer og andre husdyr!). Nede i dalen starter neste stigning på grusveg. Denne avsluttes med en brutal stigning (heldigvis bare 4-5 min.- men herremoses så slitne vi er på toppen av denne bakken), før returen starter på RV60 og asfalt i lett unnabakke ca. 4 km. Deretter en blanding av grus, ujevn traktorveg, en morsom sti (man ikke bør falle på nedsiden av) og stort sett asfaltveger mot mål i sentrum ved kulturhuset (samme sted som starten). Et hardt og morsomt ritt i vakker natur, men ikke lengre enn at en bra trent rytter slipper både kramper og å møte en velkjent vegg. (42 km.). Det hadde forresten vært på tide å knuse rekorden til Ole Chr. Silseth, så gode ryttere er mer enn ønsket. De beste sykler rundt 1t. 30min. +/-.