Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Knekt setepinne

Knekt setepinne #743531 02/06/2009 19:08
Kjell T. Ringen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Hei

I går knekte jeg setepinnen min når jeg traff et lite hull med bakhjulet. Synest ikke selv det var så hardt. Jeg har en pinne på 400 mm som mangler 1 cm før maksmerke, og den er av karbon (Biketech). Er det "vanlig" å knekke pinnen, eller skal den holde i all vanlig bruk?

Bør jeg kjøpe pinne av aluminium når jeg har den så langt ut? Eller kan jeg ha trekt til feste for hardt?

Jeg er forøvrig ca 78 kg.

Re: Knekt setepinne [Re: Kjell T. Ringen] #743547 02/06/2009 19:19
Moen Offline
Fersking
Fersking
Synes den er tvilsom. Det skal ikke skje uten videre. Men det er klart har man hatt ett lite fall eller lignende tidligere så kan det slå ut senere..
Den pinnen fra Biketech er jo også den rimligste pinnen i karbon og oppdrive. den er tung også.
Men har du ikke hatt noe uhell så ville jeg ha stukket innom g-sport)intersport som selger de og hørt.

min mening

Når noen sier det er noe jeg ikke klarer, vel da hører jeg ikke etter lenger..
Re: Knekt setepinne [Re: Kjell T. Ringen] #743582 02/06/2009 20:01
larsb Offline
Bjolsen Zeit
Bjolsen Zeit
Setepinner er utsatt for all verdens av uberegnlige belastninger når man gjør feil, tryner, strammmer bolter for hardt, glipper pedalene (hei olechr ICON_WINK ) og generellt bruker dem.

Av og til kan det gå galt. At en mann på 78 som vaier på toppen av en 40 cm lang billig karbonpinne knekker den når han treffer et hull forbauser meg ikke i det hele tatt. Det er neppe reklamasjonsgrunn annet enn hvis butikken er grei.

Se på det som voksenopplæring og kjøp en annen pinne. Thomson i alu er tilnærmet umulig å knekke, er lett og pen og finnes i alle dimensjoner og lengder.

Søk også opp svegars dystre spådommer om alle verdens karbonpinner og tenk at du hadde flaks tross alt.

Lykke til
LarsB

Moderator  support