Fikk sympati for BjørnB som sitter hjemme og trykker F5 hvert andre minutt for å sjekke om det har blitt lagt ut flere bilder fra Aron idag. De holder vel på fremdeles der borte, jeg har kommet meg hjem og søkte skyggen etter å ha blitt fin og brent før idag.
Flott om folk legger ut bilder i denne tråden, jeg håper også ingen blir stresset over at jeg legger ut litt stor oppløsning.
Bring'em on!
Mæhle JR fikk rulle og lett sykkel fraktet til start av bror.
HellBoy-Baschek øser av sitt visdomskar til kidsa på start
Anita fikk hazzle pga manglende leggbeskyttere og lot starteren få gjennomgå.
Henrike Kerl slurpet innpå RedBull og ga gass ned løypa
Div. riders:
flere følger i neste.
Insta VIMEO 2023 Forestal Siryon lett eMTB Ibis Ripley AF Ibis Ripmo Ibis Oso
jippi! Har ventet på disse bilder og litt oppdateringer i hele dag. Eksamenstiden er drittkjedelig ass og måtte baile fra planlagt sykling pga tidsklemme. Godt jobbet. Fy faen som jeg gleder meg til roadtripen til østlandet i sommer.
ellers ser det ut som ihvertfall et stykk syklist ikke har skjønt at leatt-kragens bakdel skal og må UNDER rustningen. Det er veldig viktig! Det er ihvertfall ut som vedkommende har på seg rustning. Om ikke, sorry
Her er en kopi av bilder lagt ut på utfor.com for de av dere som ikke henger der:
Super norgescup! Veldig lei meg for at jeg ikke fikk deltatt i år, løypa så artig ut. Føler med Bjørn, maks uflaks at dette skulle skje. Håper du kommer deg på sykkelen igjen denne sommeren.
Her er noen av mine bilder, fikk panoreringsdilla i dag.
Her de mest spiselige av mine bilder fra dagen i dag. Moro å ta seg ned løypa (til fots) sammen med eldstemann på 4 og få introdusert nedoversykling for første gang.
Bildene er i liten grad videreforedlet. Ta kontakt hvis noen vil ha originalfilene i full størrelse.
Her er noen bilder fra meg. Har ikke bearbeidet de på noe vis med unntak av nedskalering. av str. Forøvrig en flott dag i Aron og et veldig bra arrangement. Neste år tror jeg jammen jeg skal være med også!
Mange som kjører med bakdelen utenpå. Etter hva vi har lest oss fram til forankres ikke kragen skikkelig om man gjør det?
så ikke denne før nå. Jeg vet ikke, men siden leatt sier at den skal under - og gjør et stort poeng av at kragen er laget for å fungere fritt fra rustningen - velger jeg å fremheve dette synet. Med "fungere fritt for rustningen" menes at om rustningen går opp og ned skal ikke dette påvirke kragens plassering da de skal være to felles uavhengige systemer - hvor kragen er det viktigste imo og leatts. Har du kragen utenpå rustningen blir kragen påvirket av rustningens bevegelser istedenfor å ligge inntil ryggen der den skal være. Ryggbeskytterens oppgave er ene og alene og stå imot slag utenfra, mens kragen skal støtte. Skal den støtte og stive av gjør den jobben best om den kan stå rett på det den skal støtte uten noen lag i mellom. Ergo er det logisk sett i sammenheng med førstnevnte at kragen skal underst. Det krever litt kutting og sying kanskje, men det er liten vits med beskyttelsesutstyr en har på seg feil. I mange tilfeller kan det fort gjøre vondt verre.
i praksis vet jeg ikke hvor stor forskjellen er og har begrenset erfaring selv imo at jeg måtte selge den jeg fikk pga at den var for stor. Når den nye kommer i posten nå snart skal jeg dog ta leatt på ordet og montere den slik de sier den skal monteres - og slik det er lettest. Jeg er fremdeles litt usikker på hvordan jeg skal få det til - da det vil kreve en god del modifiseringer på rustningen samt litt finurlige løsninger, men jeg finner vel ut av det.
Hva mener egentlig rytterne om blitsbruken under løpet? Jeg var ytterst forsiktig med min, men det var mange som gjerne rettet den rett i trynet på rytterne. Plagsomt eller ikke?
Hva mener egentlig rytterne om blitsbruken under løpet? Jeg var ytterst forsiktig med min, men det var mange som gjerne rettet den rett i trynet på rytterne. Plagsomt eller ikke?
Jeg merket det ikke.
Det var en fotograf som sto midt i linja etter siste sving før det gikk rett fram ned mot parkeringsplassen da jeg kom også. Han hoppet til side ca 10m forran meg. Jeg tenkte ikke på det mens jeg kjørte, så det plaget meg ikke. Men det var idiotisk, for det kan bli uhell av sånt.