17 jenter møttes i all hemmelighet (nesten iværtfall)en torsdagkveld i Maridalen. Eli stilte som guide.
Gruppa var en fin blanding erfarne stiryttere, ett par nybegynnere og resten midt i mellom. 3 timer på flotte stier i Mardalen er morro, morro, morro. Vet desverre ikke helt hva alle stiene het, men vi var innom E6, Hobo og en vakker fnisesti. Om det var den ekte fnisestien eller ikke spiller ingen rolle, det ble nok fnising, action, mekking, blåmerker lek og morro.
Konklusjon av kvelden var at dette må vi gjøre mer av.
Noen bilder fra det hemmelige oppdraget, litt uklare men:
Re: 17 jenter på fnisestien.
[Re: MoEl]
#74093329/05/200912:21
JA, Drammen blir det tur etterhvert men jeg har faktisk ikke så mye stikunnskap under beltet enda. Aronkunnskap derimot står det bedre til med. Må lære meg noen turer at disse TIM,TID,TUR, TA-DA-gutta eller hva det heter i Drammen/Eikerområdet....
Mysteriet om fnisestien er oppklart, det var in fact HOBO!
Turen gikk fra Brekkeveien og opp til Grinda. Derfra dro vi inn på lysløypa motsatt vei - som faktisk er en aldri så liten fartsperle! Etterhvert var vi på grusen (ved foten av E6) og kjørte 50 meter på grus i retning Sognsvann. Der hvor bekken krysser grusveien tok vi inn til høyre. Denne stien fulgte vi til starten av den Gule løypa som vi kjørte opp til Hobo. Ettersom jeg en stund har lurt på hva den faaaantastiske stien (Hobo) het, og den faktisk er til å le seg i hjel av - ble den døpt "Fnisestien" av Hansib & co sist helg. Såh, Fnisestien ble den hetende til i går, da Kaja M kunne endelig oppklare mysteriet!
Etter Hobo kom vi inn på den nederste delen av E6 som vi kjørte ned til grusen, og tok derfra inn på den samme stien som vi dro opp, men nå i retning Låkeberget. Ved skiltene, dro vi ned mot Låkeberget. Fra Låkeberget fulgte vi grusen et stykke inn mot Brekke før vi tok inn en ny (?) flytsti (blåmerket) til høyre ca 1/3 på vei mot Brekke.
Runden er på ca 405 høydemeter og rett i underkant av 13 km.
Bra kommentar fra en av kara vi møtte: "Her var det masse fine....sykler!"
Dette var kjempekjekt å være med på! Virkelig gøy, rett og slett! Håper det blir mange flere slike turer utover sommeren. Stiene var kjempefine, - bra Eli! Akkurat passelig mye lett, vanskelig og akkurat passe. Håper dere vil komme til Østfold også en tur etterhvert - har et lite paradis ved Askim som jeg mer enn gjerne deler med dere. Men først må vi til Drammen Juhuu! Mye å glede seg til!!!
Stine - rimelig godt kjent i Atlantis www.grenserittet.com - sommerens fineste sykkelritt! (x-MTBea)
Ser og høres ut som dere hadde en topp tur i går! Neste gang håper jeg det ikke kræsjer med andre planer for min del, jeg skulle veldig gjerne vært med i går...
Guidet Drammenstur vil jeg absolutt være med på, der er jeg ikke kjent i det hele tatt. Og en ny Stine-guidet tur i Østfold frister absolutt igjen!
Jeg kopierer trolig runden deres i Nordmarka i morgen, sammen med et par venner. Eli-Anita - Fnisestien må vel være en perfekt match for Tanja?!?
Her i huset er stemningen høy etter turen, og fruen (Turid, med rød Intense Spider) håper å se dere igjen. Jeg har selvsagt bidratt på mannevis med å vaske sykkelen hennes etter turen.
BRA tiltak jenter. Hold oss gutta unna og gjør det til en tradisjon med jenteturer av og til. Men sørg for unisex-turer til Østfold også, Stine! Jeg glapp forrige Sti(ne)tur med sveler!
Er det plass for en jente som er helt nybegynner? Samboeren min har litt lyst til å prøve seg på sti. Men vil ikke være den som sinker gruppen, og føler at hun kunne trengt å sykle og utforske sammen med folk i samme situasjon som henne.
Hvis ja, kan hun bare låne sykkel av meg og utstyr av meg.