Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Spørsmål om lengde på styrestem.

Spørsmål om lengde på styrestem. #739388 27/05/2009 20:04
M
Morgan Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra
M
Hei. ICON_SMILE
Jeg har i dag en scott scale i størrelse medium som jeg i fjor satte ett Race Face Deus Xc stem på, som er 110mm altså like langt som det som sto der orginalt.Bruker også ett RF Deus lowriser styre.
Det jeg lurte på er om noen der ute har noen formening om jeg burde bytte stem til et nytt Race face 90mm stem når jeg skal sykle sti og litt grus? Vil jeg få riktigere sittestilling?
Jeg er 171cm høy.
Også lurte jeg på om det går an å bytte ut orginal skruene med noen som er rustfrie da mine har begynt å ruste allerede,eller blir ikke styrken på skruene det samme?

Re: Spørsmål om lengde på styrestem. [Re: Morgan] #739403 27/05/2009 20:14
EpicRide Offline
Avhengig
Avhengig
Sitat: Morgan
Også lurte jeg på om det går an å bytte ut orginal skruene med noen som er rustfrie da mine har begynt å ruste allerede,eller blir ikke styrken på skruene det samme?

Det går fint å bytte boltene, men du burde styre unna alu.bolter til bruk i stem. Titan er både et sterkt og korrusjonsfritt metall som fungerer bra til dette.

HandleBra - "Wait 'till you put your hands on this!"

JB Mountian Bikes
Re: Spørsmål om lengde på styrestem. [Re: EpicRide] #739414 27/05/2009 20:22
baronKanon Offline
Valgets kvaler
Valgets kvaler
Jeg er av den personlige oppfatning at lenger enn 100 mm er bussratt og har ingenting på en stisykkel å gjøre. Men noen må ha så lang stem fordi sykkelens geometri ikke stemmer helt overens med anatomien til eieren. Føler du at du har utstrakt stilling? Føler du at du ikke får trukket opp fronten skikkelig? Får du vondt i ryggen? Ja på alle disse vil tilsi at en kortere stem vil gi deg hyggeligere timer på setet.

-Kristian
http://instagram.com/kreckhoff
Albatross!

Brems - smil - si hei!
Re: Spørsmål om lengde på styrestem. [Re: baronKanon] #739465 27/05/2009 20:56
Snooze Offline
Ivrig
Ivrig
Har også en Scale som jeg fikk svie i ryggen av.Følte jeg satt for "utstrekkt".
Merket at jeg hele tiden hadde lyst/trang til å løfte meg opp på fingerspissene på styret.
Skiftet til 90mm stem og Lowriser styre, og det ble en komfortabel og riktig sittestilling for MEG iallefall.

Glem yr og e-synsing:JUST DO IT

Moderator  support