Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

"klikkelyd" fre gearwire?

"klikkelyd" fre gearwire? #739266 27/05/2009 17:13
Sevenord Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
UPDATE: Lyden kommer uavhengig om jeg trår. Den kommer når man "belaster" sykkelen fra side til side - eventuelt trår. Den kommer både fra høyre og venstre side - ivertfall fra mine ører. Det virker som det har noe med girene å gjøre. Er det wire som strekker seg? Er det noe som bør smøres/justeres? Utrolig vanskelig å forklare, men jeg prøver.

Litt vanskelig å forklare, men når jeg trår til hardt i passelig tungt gir kommer det en "klikkelyd" -snapp-snapp- som føles kommer fra området rundt gearhendelen. Klarer ikke helt å lokalisere hva/hvor det er.

Da det er det samme på en sykkel som en kompis har er det kanskje mulig at noen av dere også har vært borti det - og skjønner hva jeg mener ICON_SMILE

Hva kommer det av?

Redigert av Sevenord; 27/05/2009 18:25.
Re: "klikkelyd" fre gearwire? [Re: Sevenord] #739329 27/05/2009 18:56
Dan Offline
More than words
More than words
Klikkelyder kan komme fra mange steder og det er nesten helt umulig å høre hvor de sitter. Man må derfor utelukke sted etter sted med rettede tester. Prøv å sykle uten å holde i styret. Hvis lyden fortsatt er der så kan du utelukke styre og stem. Sykle stående. Hvis lyden fortsatt er der så kan du utelukke sete og setepinne. Sykle med bare høyre fot på pedalen. Hvis lyden fortsatt er der så kan du utelukke venstre pedal. Osv.

Bare husk at hvis lyden blir borte når du gjør en test så sier det ingenting. Det eneste som sier noe er om lyden fortsatt er der. Grunnen til det er at hvis du f eks slipper hendene fra styret og lyden blir borte så kan det fortsatt være setet som klikker, bare at det blir stille fordi du endrer sittestilling når du slipper styret.

Re: "klikkelyd" fre gearwire? [Re: Dan] #739886 28/05/2009 09:50
Sevenord Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Takk for tips. Får feilsøke i ettermiddag!

Moderator  support