Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Kjøp av sykkel - hvor går jeg?

Kjøp av sykkel - hvor går jeg? #737905 26/05/2009 09:37
S
superlise Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
S
Hei!

Jeg har tenkt å kjøpe meg ny sykkel, men er helt blond når det kommer til slikt. Hva er det jeg bør se etter når jeg skal ha sykkel, og hvor skal jeg kjøpe den? Jeg vil ha en sykkel som jeg kan sykle både i skog og by med, som ser bra ut, og som ikke trenger service en gang i måneden. Pris er ikke like viktig, men ikke så mye mer enn 10 000,-.

Er det en spesiell plass man går når man skal kjøpe sykkel og er det et spesielt merke jeg bør se etter?

Re: Kjøp av sykkel - hvor går jeg? [Re: superlise] #737930 26/05/2009 09:58
ean Offline
Ringrev
Ringrev
Hei og velkommen.

Er du i Oslo vil jeg foreslå å gå til Oslo Sportslager.
Tenk godt gjennom hva du vil bruke den til, du skriver skog og by, men avogtil ser man ikke skogen for bare trær så da er det greit å ha en ide om hvor i skogen man vil være. Tenker du deg (primært) lange turer innover i marka langs grusveiene eller tenker du knot og prøve/feilemetoden på blåstier (altså der hvor folk også går)? Og hva med bysyklingen din? Tenker du til/fra jobb eller tenker du pub-til-pub (Ja jeg vet... drar den litt langt, men tanken er å skape ytterpunktene)?. Jo sikrere du er på hva du _primært_ skal bruke sykkelen til, jo bedre hjelp vil du få. Og uansett hvor du ender opp med å handle: be om å få prøve sykkelen en runde rundt huset. Det gir litt mer feeling enn bare å sitte på den inne i butikken.

Eirik

"Any problem that involves the purchase of tools is worth having..."
Re: Kjøp av sykkel - hvor går jeg? [Re: superlise] #737935 26/05/2009 10:01
Janne Offline
Fersking
Fersking
Ta turen til Oppdal du! Grøseth Sport, de vet å hjelpe deg. Servicen der er helt knall ICON_WINK

Re: Kjøp av sykkel - hvor går jeg? [Re: Janne] #737956 26/05/2009 10:15
progres Offline
Besatt
Besatt
men ellers så er det jo slik superlise at en del av de brukte syklene som selges her på forumet både ser ut som , og fungerer som nye.Det er i allefall tidvis MYE å tjene på å handle her !
Allier deg med en som kan dette med sykkel og gjør handelen her i stedet er nå min anbefaling! For 10k får du toppkvalitets, brukt utstyr.

Re: Kjøp av sykkel - hvor går jeg? [Re: superlise] #738004 26/05/2009 10:43
L
Lektoren Offline
Besatt
Besatt
L
Jeg skal gi deg et helt konkret råd: Finn deg en Trek-forhandler (Milsluker'n i Oslo, f eks) og ta en kikk på en Trek 7.5 fx. Om du ikke har tenkt å kjøre ritt, men skal bruke sykkelen til transport, trim og hygge på asfalt og grus, vil det sannsynligvis være et greit valg.

Prisen ligger noe under 7000 kroner, lenke til bilde og omtale finner du her:

LENKE

P.S. Jeg er også blond, så jeg vet ikke hvor mye du kan stole på meg.

Redigert av Lektoren; 26/05/2009 10:43.
Re: Kjøp av sykkel - hvor går jeg? [Re: progres] #738019 26/05/2009 11:00
S
superlise Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
S
Takk for raske tilbakemeldinger!

EAN: Bor i Oslo! Jeg tenkte hovedsaklig på å sykle til og fra jobb, og til parker o.l. I skogen tenkte jeg på stier. Var med i sykkelklubb for 10 år siden, og har egentlig ikke prøvd meg så mye siden da, men husker at det var utrolig gøy.

Janne: Oppdal blir litt langt, men takk for tipset:)

progres: tusen takk for tipset, skal se litt på mulighetene for å kjøpe her. Kanskje jeg kan finne hvilken sykkel jeg vil ha først, for så å se om jeg kan finne den brukt her!

Ellers har jeg blitt frarådet å gå på Sport1 eller Anton Sport, hvilket er litt dumt siden AS ligger like ved der jeg bor. Hva er galt med disse butikkene? Har de dårlige sykler?

Re: Kjøp av sykkel - hvor går jeg? [Re: superlise] #738022 26/05/2009 11:01
S
superlise Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem
S
lektoren: den var nice!

Re: Kjøp av sykkel - hvor går jeg? [Re: superlise] #738100 26/05/2009 12:09
BrM Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
Sitat: superlise
Ellers har jeg blitt frarådet å gå på Sport1 eller Anton Sport, hvilket er litt dumt siden AS ligger like ved der jeg bor. Hva er galt med disse butikkene? Har de dårlige sykler?

vet ikke hva som er galt med de du nevner, har liten erfaring med Anton, men veldig god erfaring med Sport 1 på Hasle (spør etter Aslak)! En god butikk skiller seg ofte fra en dårlig, basert på de ansatte mer enn vareutvalget.

Sportslageret, som nevnt over, har sikkert mye bra for salg, men blir fort litt masete og servicen kan være veldig varierende, spesielt når de "gode" ekspeditørene er opptatt med å slarve med gamle kjente.

På min runde i hovedstadens butikker i vår, fikk jeg veldig god service (råd og hjelp til å finne gode alternativer til sykkel) hos Sørensen Sykler på Helsfyr, Raske Sykler i sentrum og Sport 1 på Hasle.

Team Hobby
Re: Kjøp av sykkel - hvor går jeg? [Re: BrM] #738117 26/05/2009 12:38
Viggi Offline
Entusiast
Entusiast
Sjekke gjerne også Anton Sport Sykkeldelisk og Spinn, begge på Majorstua. Har god erfaring med dem også. ICON_SMILE
I sykkelsesongen selger de kun sykler og sykkelrelatert og de har mange sykler utstilt.

Lykke til med sykkelkjøp! ICON_SMILE

Vigdis
-
What goes up...

Re: Kjøp av sykkel - hvor går jeg? [Re: Viggi] #738130 26/05/2009 12:50
polkaDOT Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvis du skal bevege deg ut på sti, så er ikke den 7,5 det beste alternative. Men den er veldig fin sykkel til bysykling.

Ride your bike, and be happy!

Team Ibis / Probike

Moderator  support