utrolig fet gruppe, men etter min mening er tiden kommet for hydraulikk også for gir. Blir vel en drøm uansett denne gruppa, prisen ligner jo ikke grisen
utrolig fet gruppe, men etter min mening er tiden kommet for hydraulikk også for gir. Blir vel en drøm uansett denne gruppa, prisen ligner jo ikke grisen
Ang BCD. XX har gjenger rett i kranken og rett i storeklinga. Slutt på de klønete motholder-mutrene som alltid snurrer når du vil løsne/stramme.
Les forøvrig test av hele gruppen i Terrengsykkel 20, som går i trykken på onsdag.
Her må du røpe litt nå allerede vettu ;-) Noe vi bør spare til?
Jeg har i hvertfall begynt å spare.
Okey. Da begynner jeg å spare nu! Kanskje jeg skal plukke opp ei gruppe når jeg alikkavæl er på andre siden av dammen i sommer. Hmmm. Da blir den montert på en Santa Cruz Blur XC Carbon :-) Ånei. Det var vel den ramma det ikke passet på det. Samma det, jeg har jo selvpålagt kjøpsnekt i år :-)
Okey. Da begynner jeg å spare nu! Kanskje jeg skal plukke opp ei gruppe når jeg alikkavæl er på andre siden av dammen i sommer. Hmmm. Da blir den montert på en Santa Cruz Blur XC Carbon :-) Ånei. Det var vel den ramma det ikke passet på det.
Hva?! Det så jeg for meg som den drømmekomboen, hva er det som ikke passer? Ikke at jeg er på utkikk etter noe nytt da altså;)
Sakset fra www.velonews.com. Men jeg ser nå at det vel bare gjelder de smale 156mm alternativene. Og da mister man jo fordelen med smalere kjedelinje.
Q-Factor is another huge consideration of the XX crank design. The standard GXP and BB30 XX crank options measure 156mm. This is a dramatic 17mm narrower than the standard Noir crank. It's something racers have begged for and its benefits can be felt immediately.
The only problem with the narrow dimension is that it doesn’t fit every bike. To that end, Truvativ has manufactured a 164mm BB30 option and a 166mm GXP option to accommodate frame variance. These additional cranks feature the same 49.5mm chainline. For Truvativ, however, it meant separate molds had to be manufactured, showing a serious commitment to accommodate frame designs. Still, some bikes are incompatible. Santa Cruz’s new Blur XC carbon is a notable non-conformist due to the position of its lower linkage.
The four XX cranks — standard GXP Q-156, BB30 Q-156, BB30 Q-164 and GXP Q-166 — are available with two bottom bracket spindle sizes and four bottom bracket cup options.
Hydraulisk gir? hva fordel skulle det gitt? lettere giring?
Hydraulisk gir? hva fordel skulle det gitt? lettere giring?
har ikke peil, virker bare som en logisk utvikling. Men fordeler må vel være at det om mulig kan blir enda mer presist, mer motstandsdyktig mot gjørme, mindre vedlikeholdt. Siden det allerede finnes en slik gruppe regner jeg med at det er en grunn til det
Ang BCD. XX har gjenger rett i kranken og rett i storeklinga. Slutt på de klønete motholder-mutrene som alltid snurrer når du vil løsne/stramme.
Les forøvrig test av hele gruppen i Terrengsykkel 20, som går i trykken på onsdag.
20 alt! Jeg har jo bare så vidt fått nr. 18 i hus..... Gleder meg til testen though
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen. Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.
tror ikke de er helt klare ennå, men regner med at Probike får dem så fort de er i salg. De på bildet fikk jeg se hos Probike da en Rotor-mann var innom tidligere i vinter.
Må ha 42-28 og vil heller ha rotor sine enn xx, ingen som har noen som helst aning på når disse kommer for salg? Forresten så vet jeg det egentlig da, det er rett etter at jeg ikke greide og vente på de og kjøpte xx.
Noen som vet hvor jeg kan kjøpe en løs 10'er bak til XX. Vet ikke om det utgjør store forskjellen mot 11'er men syns det blir vel mye spinning i nedoverbakker.
Kasetten til xx kommer i både 11-36 og 11-32. Hva bør man velge med 28-42 foran?
Det hele bunner ned i hvor lett førstegir du trenger. Jeg valgte 26-39 foran i kombinasjon med 11-36 bak fordi jeg befinner meg i den enden av skalaen så godt som hele tiden.
Med tanke på kompatibilitet spiller det ingen rolle. Fritt valg på øverste hylle.