Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Råd til viderekommende syklilst :-)

Råd til viderekommende syklilst :-) #736139 24/05/2009 01:37
Tklippen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Hei igjen.

Etter veldig bra hjelpsomhet her i fjor ang. råd om sykling da jeg var fersking så prøver jeg og legge ut på nytt og spørr om råd for viderekommende som jeg ser meg selv som nå.

Etter et års tid med trening flere ganger i uka på spinningsykkel innendørs og MTB utendørs har jeg eskallert turene mine mye i lenger og tid.

Jeg har jo også klart bragden og slutte og røyke etter 25 år med røykedrittens behover og :-) JIPPI!!!!!

Virkelig elsker friheten på sadelen i det fri og dette med og bruke kroppen. Problemet er jo selvsagt at jeg fremdelses blir sliten og at jeg vil mer...MEEERR...hardere og fortere. Rundturen på 2 mil har vokst til 5-6 mil i stedet og alle bakker rundt her oppe på Skedsmo er trådd opp uten pauser.

Kan dere råfolka på to hjul komme med noen hint til hvordan jeg utvikler meg videre som syklist? Med tanke på utholdenhet og kraft. Hva bør jeg gjøre og hvordan.

Et eksempel på form for de lokalkjente på skedsmokorset er fra kjeller og opp til korset ligger jeg og traver i midtgir forran og 6 gir bak på en mtb. Noen sykler fortsatt fra meg ja, men ikke så mange som før. Trolig noen som kjenner meg igjen og da folk hilser pent der jeg kommer pesende opp bakkar og berg. Mrk: De andre sykler i nedoverbakke. he he.

Så gode råd på videreutvikling blir tatt i mot med stor takk.

Planlegger 10 mils tur...hakadal ned nannestad?

Tråkk til du spyr....da har man trent hardt nok :-)
Specialized Stumpjumper Expert Carbon Marathon 17"
Garmon Edge 800
Re: Råd til viderekommende syklilst :-) [Re: Tklippen] #736188 24/05/2009 08:01
R
Rolf Offline
Veteran
Veteran
R
Sitat: Tklippen

Planlegger 10 mils tur...hakadal ned nannestad?

Hvis du bor på Skedsmo, så er vel ikke det så langt unna Hellerudsletta? Et turforslag da kan jo være å kjøre traseen til Raumerrittet. Du vil ganske sikkert treffe andre der, nå som det er mindre enn to uker igjen til rittet.

Selve ritt-traseen er vel i overkant av 8 mil.

Rolf

Re: Råd til viderekommende syklilst :-) [Re: Rolf] #736196 24/05/2009 08:14
olechr Offline
More than words
More than words
Sykle mere rett å slett. Jo mere du sykler jo bedre blir man. Ellers kan det være smart å trene sammen med andre. Får presset seg mere da. Noe som gjør at man kommer fortere i form. Når jeg startet å sykle (hadde vel rimlig bedre utgangspunkt) syklet jeg mye med en gruppe på ceres mtb. Det året der med 2 treninger i uka med nesten ritt tempo gjorde så sykt med formen. Hadde aldri klart å komme såpass fort i form uten denne kjøringa. Så fin en gruppe som gir gass på trening. Rolig klarer man å trene selv.

10 mils på mtb? Da er vel Raumerritt trassen et bra alt..
På terreng er det veldig fin tur å kjøre maura-over til roa-varingskollen-og hjem. Den er ca 12 mil men bare asfalt.

Hvis du vil være med meg en tur når jeg skal ha treningsperiode etter Raumerrittet. Er ganske/veldig kjent på skadsmo området da jeg har noen 10000km i området.

Selger for Brav Teamwear, Swix og Kalas teamwear.
Ambassadør for Scott.
Re: Råd til viderekommende syklilst :-) [Re: olechr] #736884 25/05/2009 08:07
A
anonym5 Offline
Anonym5
Anonym5
A
Sitat: olechr
Sykle mere rett å slett. Jo mere du sykler jo bedre blir man.

Forutsatt at tiden brukes fornuftig

Anonym5
Re: Råd til viderekommende syklilst :-) [Re: anonym5] #737776 26/05/2009 08:07
sykkelfantometJF Offline
Ringrev
Ringrev
Sitat: pontiff
Sitat: olechr
Sykle mere rett å slett. Jo mere du sykler jo bedre blir man.

Forutsatt at tiden brukes fornuftig

og at man ikke trener for mye..
Overtrening er ikke uvanlig blant mosjonister og amatører.
Overtrening har, etter det jeg kjenner til, utelukkende negative effekter...

"Wyrd bid ful aræd"
Re: Råd til viderekommende syklilst :-) [Re: sykkelfantometJF] #738570 26/05/2009 21:06
Tklippen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
i det siste har jeg syklet skedsmo, frogn, sørum, sørumsand, fetsund, lillestrøm, kjeller og opp trondheimsveien til skedsmo igjen. den runden er ca 5 mil og jeg har redusert rundetiden fra ca 3 timer + og ned til 2 timer og 30 min på den runden... DEtte er vel den runden jeg legger meg på 2-3 ganger uka, med en liten kvikkerstur rundt oppi her.

Skedsmo,Tærud, mot slattum, hellerudsletta. kjeller, lillestrøm og bort leirsund bort frogn og opp er og en tur jeg sykler mye..... etter røykeslutt så er jeg i alle fall ikke redd for at lungene skal komme ut av gapet under stigningene når jeg står og tråkker lenger.....og før peip og surkla det følt opp fra Leirsund he he.

Etter og ha sykla meg bort uttiskaugen der borte ved maura Hurdaltrakten har jeg kjøpt en GPS.... så nå er det bare og klemme til. Kartutskrift fra blekkskriver og svette passer dårlig sammen. Fæle bakker utti der og på denne riksvei 120 fra Maura og inn til Lillestrøm......hard som planke i låra enda he he, men jeg kom da opp alle sammen.

Takknemmelig for flere gode råd og takk for alle så langt :-)

Garmon Edge 800
Re: Råd til viderekommende syklilst :-) [Re: Tklippen] #738845 27/05/2009 08:44
M
minsten Offline
Entusiast
Entusiast
M
Gratulerer med røykeslutt! Det er imponerende! ICON_SMILE

Re: Råd til viderekommende syklilst :-) [Re: Tklippen] #739010 27/05/2009 11:19
S
ss40 Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
S
Shei,ser ut som du er godt kjent på "korset". Fin kjapp rute på kveldstid og ellers er å sykle fra korset utover solbergveien ta inn mot romeriksåsen,der hvor raumerrittløypa går og over til gjerdrum. Når du kommer dit,kan man enten sykle hjem eller fortsette i raumerløypa,sykler mye der skal også ut i den løypa førstkommende fredag rundt 18 tiden

Re: Råd til viderekommende syklilst :-) [Re: ss40] #741540 30/05/2009 17:57
Tklippen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Har leita lenge etter den inngangen til åsen.... Solbergveien er nottert :-)

Takk.... skal teste inni der asap

Garmon Edge 800
Re: Råd til viderekommende syklilst :-) [Re: minsten] #741542 30/05/2009 17:59
Tklippen Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
Sitat: minsten
Gratulerer med røykeslutt! Det er imponerende! ICON_SMILE

Takk...deilig og endelig være ikkerøyker..... Tåler til og med kjempefester uten og ryke så det er jeg stolt av.

Det hadde vi aldri trodd jeg skulkle greie yes

Redigert av Tklippen; 30/05/2009 17:59.

Garmon Edge 800

Moderator  support