Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Noen som ønsker seg en 4-beint sykkelvenn?

Noen som ønsker seg en 4-beint sykkelvenn? #734674 21/05/2009 18:51
V
vSL Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
V
Vi valgt å gi bort vår snille og livsglade Basso.
Grunnet en liten hjertefeil vil han ikke lenger kunne fungere i konkurransesammenheng som trekkhund. Plassproblemer gjør at vi ikke lenger kan beholde ham ettersom vi snart henter en ny valp som erstatning (har også en fra før). Vi velger å legge ham ut her på forumet og ikke på Finn ettersom vårt største ønske er at han får et godt hjem hos noen som er mye ute. Det er også derfor vi gir ham bort. Til tross for hjertefeilen fungerer han fint på jakt, lange turer og trekking. Det beste han vet er å få være med på stiturer hvor han løper løs og vi sykler. Da er han i sitt ess og vi blir glade om noen fortsatt kan ta han med på slike turer.
Basso er mye hund, men snill og tilpasningsdyktig. Han passer bra sammen med barn og andre hunder. Han er vant til å være hjemme alene på dagtid og bo i leilighet. Ellers har han bronsemerke i lydighet og både gull og sølv i NM hundekjøring. Han er frisk, rask og sjelden syk. Han befinner seg i Oslo.

Ta kontakt dersom noen vet om et passende hjem eller kjenner noen som kan ha gjensidig glede av ham.

Viktor Sinding-Larsen/ Linn Beate Hansen
98816616/ 90198416
viktorsl@hotmail.com

For mer noe mer info og bilder: http://basso14062005.blogspot.com/

Re: Noen som ønsker seg en 4-beint sykkelvenn? [Re: vSL] #734847 21/05/2009 21:34
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Nydelig hund.
Reinrasa vorsthe? Eller ispedd greyhound/pointer?

Om det er nokon som lurar, så er nok dette ein topp stikamerat!

Eg har same type sjølv, og han er heilt i hundre når eg drar fram sykkelen; både for trekking og løping ved sida av når eg syklar sti..

Vaskar kleda mine sjølv...
Re: Noen som ønsker seg en 4-beint sykkelvenn? [Re: NjalVM] #734848 21/05/2009 21:40
chalshus Offline
More than words
More than words
Husker dere på båndtvangen?

Re: Noen som ønsker seg en 4-beint sykkelvenn? [Re: chalshus] #734852 21/05/2009 21:46
NjalVM Offline
Besatt
Besatt
Tja..?
Var på fjelltur i dag; båndet på..
Trekking: (Nødvendigvis) båndet på..
Stitur.. Tja.. Lenge sidan sist.. Faktisk før april.. (Ikkje båndtvang..)

Vaskar kleda mine sjølv...
Re: Noen som ønsker seg en 4-beint sykkelvenn? [Re: vSL] #734867 21/05/2009 22:43
progres Offline
Besatt
Besatt
Tilbudet er generøst og jeg håper han får et godt hjem. Det ser ut til å være en fin hund. Hvordan merker dere problemet, har han hjertevikt som kommer til uttrykk ?
Hadde han vært litt mindre så skulle han fått kampert med min glatthårede tispe, jeg mangler unghund. Han skulle fått vært med på norges beste rypejakt. Og terrengsykling hoi du. Det er ingen overdrivelse.
Lykke til, håper han får et godt hjem. Og det er klokt det dere gjør nå ved å henvende dere til AKTIVE MENNESKER.
Har han vært strømmet for sau & rein ?

Re: Noen som ønsker seg en 4-beint sykkelvenn? [Re: progres] #735063 22/05/2009 10:38
V
vSL Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
V
Sitat: 0x002b
Nydelig hund.
Reinrasa vorsthe? Eller ispedd greyhound/pointer?

Han er renraset vorsteh og snart 4 år.
Sitat: progres
Tilbudet er generøst og jeg håper han får et godt hjem. Det ser ut til å være en fin hund. Hvordan merker dere problemet, har han hjertevikt som kommer til uttrykk ?
Hadde han vært litt mindre så skulle han fått kampert med min glatthårede tispe, jeg mangler unghund. Han skulle fått vært med på norges beste rypejakt. Og terrengsykling hoi du. Det er ingen overdrivelse.
Lykke til, håper han får et godt hjem. Og det er klokt det dere gjør nå ved å henvende dere til AKTIVE MENNESKER.
Har han vært strømmet for sau & rein ?

Hjertefeilen er marginal, men vi ble klar over den allerede for et par år siden. Ved en rutinekontroll hørte veterinæren litt susing fra hjertet. Den gang løp han som en rakett så vi valgte å ikke gjøre noe mer ut av det. Men inneværende sesongen har vi merket mer til denne klaffefeilen. Han løper fortsatt som et uvær i korte konkurranser,og på trening, men han holder ikke så lenge som han bør når han må yte maksimalt, og når det er konkurranse er han ekstra gira og går ut altfor hardt. Etter flere middelmådige resultater satte vi i gang full granskning for å se om det var klaffefeilen som var grunnen. Røntgenbildene av hjertet viste hvordan muskelen hadde vokst seg unormalt stort. Dermed har slagvolumet bare blitt mindre.
Men på turer/jakt vil ikke denne feilen ha noen betydning.
Han har ikke vært strømmet for verken sau eller rein. Vi har heller ikke brukt han noe særlig på jakt, men med litt innsats bør han kunne brukes til dette også. Det hadde jo vært det beste. Han er fortsatt en svært lærevillig kar (han lærer seg selv stadige nye unoter;)...)

Re: Noen som ønsker seg en 4-beint sykkelvenn? [Re: vSL] #736558 24/05/2009 19:01
Bigboned Offline
Ringrev
Ringrev
You've got mail.

Ola.

Moderator  support