Så på en slik i dag - i mine utrente øyne en snadder sykkel
Et lite men - i disse dager hvor jeg synes det stadig vekk selges årets modeller til svært gode priser, er 20% rabatt på veiledende pris på fjorårets sykkel noe å rope hurra for? Bør jeg forvente mer eller er det going rate for Epics?
20% var ikke så mye rabatt for en overligger,har sett lokale sjapper som selger med nærmere 30% av veil pris. Men det kommer jo også ann på hva de hadde som utsalgspris. Her tror jeg det bare er å prute det du er god for
En meget god sykkel...men 20% avslag på fjorårsmodellen synes ikke jeg heller hørtes ut som et kupp man roper så veldig høyt hurra for. Synes LBS ofte holder litt igjen på prisavslag, mens de større kjedene tillater seg å ha litt friere tøyler...logisk nok.
HandleBra - "Wait 'till you put your hands on this!"
Takk for input. 30% høres litt mer riktig ut, spesielt siden "alle" får 15% av veiledende på nye modeller hos en av byens pushere. Apropos det, har 2009-modellen kommet enda?
Men først av alt får vi se hvordan Epic takler fortauskanter og brosten. Kanskje jeg finner noe som ligner på offroad i test-området også. Stumpjumper synes jeg var svært så komfortabel, hører at Epic skal være litt mer fast i fisken.
Brain-teknologien har utvilsomt gjort store fremskritt siden den først ble introdusert, men den gang mottok den noe kritikk fra det hardbarkede fulldemper-folket; den var uforutsigbar. bakdemperen aktiviseres når Brain-ventilen registrerer støt mot bakhjulet, og er låst når man sykler på jevne stier/veier. I enkelte sammenhenger kunne man kanskje ønske seg å foreta disse valgene på egenhånd, men jeg vet ikke hvordan dette er på '08 eller '09-modellen. En tideligere test utført av Terrengsykkel
I enkelte sammenhenger kunne man kanskje ønske seg å foreta disse valgene på egenhånd, men jeg vet ikke hvordan dette er på '08 eller '09-modellen.
Sant, det har skjedd mye siden dette blei introdusert. Hvor mye som skal til for å åpne bakdemperen for å absorbere slag/støt kan nå justeres ved hjelp av det blå hjulet på den eksterne Brain-enheten ved bakhjulet. Dette er egentlig ikke noe mer fiksfakseri enn en kompresjonsjustering.
Tøft. Synes også forslaget til Terrengsykkels testpanel om lock-out på bakdemperen var godt; valg mellom fullstendige fulldemperegenskaper og Brain-kontrollert styrt med en lock-out på f.eks. Brain-enheten.