kjøpte meg i dag de Cat brillene til 150kr på Clas Ohlson, og ble veldig fornøyd etter første turen. Har tidligere brukt biltama sine, men det blir noe rar turbulens inni dem, som gjør at øynene får tårer i nedoverbakkene.
Genialt med det at man kan vinkle brilleglassene. Da passa dem meg også, hehe.. Har veldig smalt og lite hode, men det passet godt med de brillene.
Dugg merket jeg ikke noe til, selv om man svetta som bare det og oppoverbakkene ikke akkurat gjør at man får masse luft i ansiktet. Det er små hull øverst og nederst i ramma, som sørger for litt lufting. Men det ble litt varmt inni brillene. Sportsbriller generelt har jo ramme bare øverst, disse har ramme rundt det hele. Prøvde å bruke justeringen mens man syklet og det gikk helt fint, så man kan jo lufte ut ved å vri litt på brillene underveis hvis det faktisk skulle dukke opp dugg..
Utsikten var veldig bra, men man ser rammen litt i øvre kant når man begynner å bli litt sliten og kikker mye ned. Og der har Cat preget det ene glasset med noe tekst, som man tror er en "svetteflekk". Men ikke noe problem når man skjønner at det ikke er noe å gjøre med, hehe..
En grei firer på terningen syns jeg!