Testet utvidelsen av brua i morges, BRA GUTTER!!!! Skulle gjerne vært med i går, men det lot seg ikke gjøre. Området rundt skihytta blir bare bedre og bedre.....
Va 2 syklister som hadde jomfruturen mens vi holdt på,noen TCK karer tror jeg. De hadde ikkje engang tid til å stoppe for å skryte av det gode tiltaket(litt snurt ble vi nok).
Når man får gravet opp alle de tilstoppede småbekkene,drenert,kvistet,og laget alle kloppene ferdig,da blir det nok ei skikkelig flyt løype.
Lurer litt på om "TCK terrenggruppa" har hatt dugnader? De burde jo hjelpe til,kanskje man sender en invitasjon til dugnad neste år,det hadde jo gjort seg med litt hjelp.
Må vel teste en tur ,har jo enda ikke sett i dagslys hva man egentlig har gjort.Pluss at man burde vel rydde opp litt.
Det er en bra observasjon, bekymrer meg egentlig ikke. Jeg har de siste årene brukt en god del tid på å kviste de beste småstiene i området og nå er det flere som oppdager at området er flott for vår aktivitet. Vi er en liten kjerne som orker å stoppe for å fjerne nedfallskog og småkvister som slår. Vi kan jo selfølgelig oppfordre TCK Terrengruppa til å bidra, men de er nok mere glad for veien opp til skihytta enn flytstiene som vi jobber med. Har personlig noen prosjekt som garantert TCK terrengruppa sykler rundt, vi treffes i skogen. No guts, no glory!
Jeg blir litt stolt når man ser masse sykkelspor, der man har åpnet opp gjengrodde stier. Har tenkt å gjøre ett par ting med stien fra baksiden Varden-nordre del av skiløypa. Det tror jeg kan bli ett ganske bra strekk,hvis man åpner opp litt(litt uoversiktlig noen steder).
Jepp,særlig i fullskjerm. No kan jo folk se hvor variert tromsø er når det gjelder terrengsykling. På det høyeste nordlige punktet får man ett brukbart inntrykk av hvor bratt hegnet ned fra varden er også.
Var det med pigg eller ikke?.....(Miljødebatt i skogen?) Hadde en flott tur i kveld. Variert føre, men veldig fornøyd med at jeg har FR som suger seg fast som borrelås på alt bortsett fra sva-partier. Man skal ha respekt for sleipe høsststier og sko seg godt, det er mange som har erfart det. God bedring Simon!
Re: Den store stitråden for Tromsø og omegn
[Re: demolyn]
#84261203/11/200922:16
Det finnes jo nok av flytstier og lysløypegrus her,men jeg vil anbefale deg å melde deg inn i TCK(tromsø sykkelklubb)da får du jo trent litt på å sykle i felt. Husker jeg rett så var det noen i TCK som kom meget høyt opp i birken(hvis man ser bort fra eliten)
Du har sikkert lest mange andre steder om hvor mye/lite "terreng" Birken består av. En god tid i Birken oppnår du med å ha god kondis og trene mye på å kverne jevnt i felt på grus/asfalt.
Hvis du vil knipe sekunder i terrengpartiene, så er Tromsdalen velegnet. Her finner du litt grovere grus/traktorvei og ikke minst får du trent på ujevn nedkjøring i stor fart jfr. mot Djuposet og Ballettbakken. Og så får du samtidig trent på å ta hensyn til andre i stor fart :-). Gåpartiet etter Djuposet ligner siste del av veien inn til Svarthammaren. Begge steder er det krevende å sykle, men siden du i Birken sannsynligvis blir hindret i det av alle andre som går, så er det greit å trene akkurat det.
Redigert av LangSam; 05/11/200915:40. Rediger grunn: Lagt til bilde av "gåparti"
Kom ikke her og fortell meg at du begynte for at det var godt!
Re: Den store stitråden for Tromsø og omegn
[Re: LangSam]
#84599409/11/200920:50