Beklager å fostyrre en så fin tråd. Men er det noen som kan hjelpe en ung mann i Tromsø med et lån av forhjul med 20 mm nav eller eventuelt har et å selge. Ta kontakt med meg via sms eller ring 91370885 så jeg kan videreformidle beskjed. helst i dag. Takk for sist snikkarboa, ser det blir litt sykling der oppe i nord. Svein-Roger.
Pjuh, endelig noen andre som også skal sykle landevei på lørdagen, da kan vel jeg også si at det ikke passer for meg med utflukt på lør uten å bli buuet ned
jeg er derimot med en annen dag!
Hvordan gikk det i dag?
Re: Den store stitråden for Tromsø og omegn
[Re: art]
#79507222/08/200913:56
pjoltergeist: bytter ut avid juicy 3 med et par avid elixir cr som er på vei oppover i posten.
noen som kan tenke seg å overta juicy bremsene for en rimelig penge?
Tipper du får solgt de lett i en budrunde, hvis du ber om en lav startpris(500ish?),de finnes på nett som par for 800kr +avgifter og frakt(kan du selge med skiver og alt,så får du mer for bremsene).
Skal ta en liten tur om 2 timer.. Var å fisket igår,godt med stekt sjøørret til middag
Edit: Ble en tung runde idag,trente kun på oppoverbakkesykling.Var helt utslitt da jeg kom hjem. Hadde 3 forsøk på å sykle opp bakken i avstikkeren bak tromsøhallen. Kom nesten helt opp ,men det var blitt litt oppkjørt. Jeg mister alltid festet på en eller annen rot.. Grantrær og knebeskyttere er fine greier....å falle på
Pjuh, endelig noen andre som også skal sykle landevei på lørdagen, da kan vel jeg også si at det ikke passer for meg med utflukt på lør uten å bli buuet ned
jeg er derimot med en annen dag!
Hvordan gikk det i dag?
02:02.. Er godt fornøyd med det! Med deg da?
-Trek Top fuel 9,9 -Look 695 Di2 -Look 486 Custom
[Re: stian j]
#79519022/08/200918:36
02:41. Da inkludert nøyaktig 10 minutter brukt på en punktering og no kjedetull. Greit nok for meg siden det var første rittet mitt, og jeg aldri sykler annet enn sti bortsett fra noen få turer til og fra jobb med ræsern. Hadde ingen forventninger, og har på forhånd sagt til meg selv at under 3 timer er akseptabelt, mens jeg håpet på 2:30. Så også for meg at jeg ikke skulle være tregere enn kollegaen som meldte meg på. Han kom inn på 2:34. Synes egentlig det gikk greit, men kjente veldig godt i bakkene at det er bortimot 110 kg som skal opp. Men det var gøy, og med litt målrettet trening kan det nok bli skikkelig gøy. Så det var nok ikke siste rittet dette.
[Re: RobinB]
#79537623/08/200908:05
bra! når det gjelder kiloene så er nok jeg også rett over 3siffra, det merkes... Dette var også mitt første ritt, hadde faktisk lånt meg ræser da jeg ikke har en sjøl. har heller aldri syklet på en heller. Det er jo som å kjøre moped kontra topfuelen!!
Men nå blir vi vel skutt pga OT
-Trek Top fuel 9,9 -Look 695 Di2 -Look 486 Custom
[Re: stian j]
#79599524/08/200907:51
Det er eg. OT men for å sikre meg at det blir lest så poster jeg her. Saken er at jeg bilkjørte turen til TØ lørdags formiddag. Det var en selsom tur med preg av urutinerte syklister + urutinerte og dels aggressive bilister som det var mange av. Jeg ser at arrangementet forløp uten uhell- heldigvis, men det tror i første rekke kan tilskrives ren flaks. Det handler tross alt om et arrangement på nordnorges mest trafikkerte vei og det er kun et spm om tid før man har en seriøs ulykke ifbm arangementet. Min mening Det holder ikke alene at man slipper deltakerne ut puljevis - et sikkerhetstiltak jeg anser som utilstrekkelig. Man må/bør 1)skifte tidspunkt til søndags formiddag ( mindre trafikk) 2)følge den gamle riksveien i størst mulig grad , dvs også legge strekninga laksvatn - kantornes og berg -tromsø til den gamle traseen 3)følgebiler + politiets tilstedeværelse må være langt , langt mer synlig. Det nytter ikke med å bare skulle hente ut et overskudd, her må man også reinvestere penger i å ta vare på syklistenes sikkerhet 4)Noen av dere der i mer urbane strøk må ta dette opp med TCyK ?
kadens er altså en betegnelse på antall tråkkomdreininger pr minutt. Ingen kadens ingen fremdrift (uten nedoverbakker da selvsagt).
Turen skal med andre ord foregå omtrent som kjedeløs utfor?
Forvørig syklet jeg siste delen av lørdagsturen på Utflukt med 0 i kadens ettersom sykkelen jeg overtok hadde frinav med en krans som ikke ville gripe. Jeg spår at sparkesykkel aldri vil slå skikkelig an i skogen, selv om det gir 0 i kadens.
Alt er relativt veit du Øyvind Men spøk til side: vi ønsker vel ærlig og oppriktig at alle skal føle seg velkomne - kanskje spesielt de som ikke har forutsetning til å legge ivei med 85% av makspuls.
Kristian
I'd rather be loved than liked...
[Re: SimonS]
#79609824/08/200910:07