Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Hayes Nine trøbbel!

Hayes Nine trøbbel! #726239 09/05/2009 08:27
Everdown Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Hei folkens!

Jeg har et problem som jeg håper noen der ute kan hjelpe meg med... I går byttet jeg bremseklossene på Hayes Nine. Problemet oppstod da jeg ikke klarte å skyve stemplene tilbake i "NULL" posisjon.

Da bestemte jeg meg for å åpne lokket ved bremsevæskeholderen slik at overflødig bremsevæske kunne renne ut. Dette fungerte helt til jeg skulle til å prøve bremsene etterpå... Da var det som om ikke det var noe bremsevæske igjen. Totalt så rant det ut ca 20 dråper...

I dag har jeg prøvd å "bleeda" systemet med ny bremsevæske, sprøyte og en slange. Ny frisk bremsevæske kommer ut av hullet på toppen, jeg strammer til nippelen på kalliperen og til slutt putte tilbake den lille dreneringspluggen... Fremdeles samme problem.

Om jeg pumper med bremsehendelen veldig fort, kan jeg få skivene til å trykke svakt mot disken, men dette er ikke noe å satse på når marka i Trondheim venter.

Noen som har erfaringer på dette området??

Tips og hint mottas med stor takk!

Re: Hayes Nine trøbbel! [Re: Everdown] #726240 09/05/2009 08:33
tron Offline
Besatt
Besatt
Du har nok luft i systemet. Sjekk manualen til Hayes på hvordan du foretar luftingen. Det er ikke bare å sprøyte bremsevæske gjennom systemet, for det vil fortsatt være luft igjen både i kalipperen og hovedsylinderen (hendelen).

Re: Hayes Nine trøbbel! [Re: tron] #726253 09/05/2009 09:07
Everdown Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Har nå prøvd både først å suge ut evt luft i kalipperen, for så å pumpe med hendelen samtidig som bremsevæske fylles på fra kalipperen, som beskrevet i Hayes manualen. Samme problemet ennå:(

Re: Hayes Nine trøbbel! [Re: Everdown] #726602 09/05/2009 21:58
C
Cannondahl Offline
Tørr bak øra
Tørr bak øra
C
Husk at du må holde trykk på kalipperen under hele prosessen. Dvs at hvis du slipper opp underveis når du pumper hendelen vil det trekkes luft inn. Det samme gjelder når du skal skru igjen luftenippelen. Prøv igjen du, bare følg manualen nøye og ikke gi opp!

Moderator  support