Problemet med Polar (har jeg hørt) er at den ofte må kalibreres, så et nettside man kan finne m.o.h hadde ikke vært dumt gitt. Greit å ha sånn ca riktig høydeangivning.
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter. #NBNL -
Hvis det slik at den dingsen baserer seg på lufttrykkk (som et barometer) for å registrere høyde over havet, så må du selvsagt kalibrere eller justere høyden hver gang du skal bruke den. Jeg har en s725X og den fungere slik. Jeg vet m.o.h der jeg bor, og ellers bruker jeg topografiske kart.
Eller jeg gidder ikke bry meg, for du får jo med akkumulert stigning på klokka unansett, og laster du dataene inn i ProTrainer, ser du høydenprofilen på turen. I ProTrainer kan du også justere målingene etterpå, slik at hvis du glemte å justere før du dro ut, kan du rette det opp i etterkant ved å sette 'Altitude Baseline', som er startpunktet for turen. Kjenner du ikke det, men har vært innom et punkt du kjenner høyden på, f.eks. et utsiktspunkt, finner du høyden på utgangspunktet med litt enkel hoderegning.
Rettelse fra min side: Det er selvsagt ikke 3G sensoren, men klokken som registrer høyden over havet, slik trailfox skisserer på sin s725x.
Takk for tips om altitude baseline!
For å korrigere altitude baseline gjør du følgende:
1) høyreklikk på den aktuelle økten (fra kalender visning) 2) velg: "open selected day to diary" 3) dobbelklikk i vinduet "attached information" slik at du får opp et nytt vindu med stor versjon av høydeprofil, puls osv 4) øverst i menyen velger du "edit" 5)"error correction" 6) her velger du det aktuelle punktet du kjenner høyden på, basert på tidspunket du var der. 7)"confirm"
Redigert av Foxhill; 10/05/200917:57. Rediger grunn: Altitude baseline
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond