|
Hva skjer med Bikeshop.no??
|
Hva skjer med Bikeshop.no??
08/05/2009 15:51
|
sgrevskott
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Jeg har bestilt sykkel + full pakk ellers. Dette bestilte jeg forje fredag (1.mai). Mitt håp var at siden alt var på lager så kunne det sendes enten lørdagen eller mandagen i hvertfall! Jeg sender en mail til dem på mandagen hvor jeg spørr om når de sender pakken. Da får jeg svar om at det skal gjøres dagen etterpå (tisrdag). Jeg får ingen leveringsbekreftelse, så jeg sender en ny mail og etterspørr dette. Jeg ringer også flere ganger, men får opptatt uansett når jeg ringer. Sender ny mail på onsdag og torsdag, samt ringer flere ganger, men får aldri svar. Når jeg ringer får jeg bare opptatt.
Nå begynner jeg å lure på hva som skjer? Alt var jo på lager, så det burde jo ikke være så vanskelig å sende det ut? I hvertfall svare på en av mailene og si hvorfor de bryter avtalene.
Jeg begynner nå å bli skeptisk. Tenk hvis jeg får problemer med sykkelen jeg har bestilt? Er det da like vanskelig å få tak på dem? Eller er det en person som driver hele butikken og han har vært syk?? Jeg syns i det minste de kunne svart.
Noen andre som har erfaringer med dårlig respons hos Bikeshop.no? Det er jo en av brukerene her inne på forumet som jobber der. Kan du svare på hva problemet er??
|
|
|
Re: Hva skjer med Bikeshop.no??
[Re: sgrevskott]
08/05/2009 15:58
|
RoyE
Besatt
|
Besatt
Aldri prøvd å bestille noe på nett derfra, da jeg bor nærme, men har ringt et par-tre ganger, og aldri vanskelig å få tak i. Jeg er meget godt fornøyd med Bikeshop. Men de er vel relativt "snowed under" der nå kan jeg tenke meg, men det unnskylder allikevel ikke å ta tlf, eller svare på en mail!
#10 It never gets easier, you just go faster. Strava
|
|
|
[Re: RoyE]
08/05/2009 16:12
|
Diablito
Veteran
|
Veteran
Kanskje det er fordi det nå er høysesong? Hvis køa er lang av kunder i den fysiske butikken, er det kanskje nettordre som får lide...og kanskje telefoner også? Ikke vet jeg, men tror i alle fall ikke det er noe "galt". Min lille ordre bestilt der forrige søndag ble nemlig sendt temmelig raskt slik at den kunne hentes på posten allerede på onsdag som var:) Så det dukker nok opp pakke til deg straks, skal du se 
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
|
|
|
[Re: Diablito]
08/05/2009 16:31
|
matshako
Avhengig
|
Avhengig
Kun gode erfaring der, inntil nylig.
- Fikk feil dekkbredde på et sett dekk uten å merke det før de var brukt. Sendte først mail, men fikk ikke svar på 1 uke(får alltid svar fort på andre forespørsler). Ringte så å klagde, men det var min feil, da jeg skulle sjekket da jeg mottok dekkene. SELV OM de selv sa at de hadde sendt ut en del feil av den dekktypen når den kom inn....... Kanskje de skulle ringt de de hadde sendt til å spurt da....?
- Og nå nettopp bestillte jeg en kassett å ba som vanlig om at de sender som post istedet for pakke for å spare tid/penger. Men ble sendt som pakke likevell... Aldri vært et problem før.
- Og enda nyligere fikk jeg ingen ordrebekreftelse og/eller leveringsbekreftelse på en ny bestilling. Det kom først når jeg purra på 4 dager senere.
Redigert av matshako; 08/05/2009 16:32.
|
|
|
[Re: ]
08/05/2009 17:14
|
fondy
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Høysesong for bl.a. Bikeshop nå, antar de har mye å gjøre. I høysesongen har også jeg hatt problemer med å få tilbakemelding på mail, eller svar på telefon.
Har bestilt varer fra dem siden de startet opp, og kan ikke klage på leveransene.
mvh Pål
|
|
|
08/05/2009 20:43
|
beast666
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har bestilt sykkel + full pakk ellers. Dette bestilte jeg forje fredag (1.mai). Mitt håp var at siden alt var på lager så kunne det sendes enten lørdagen eller mandagen i hvertfall! Jeg sender en mail til dem på mandagen hvor jeg spørr om når de sender pakken. Da får jeg svar om at det skal gjøres dagen etterpå (tisrdag). Jeg får ingen leveringsbekreftelse, så jeg sender en ny mail og etterspørr dette. Jeg ringer også flere ganger, men får opptatt uansett når jeg ringer. Sender ny mail på onsdag og torsdag, samt ringer flere ganger, men får aldri svar. Når jeg ringer får jeg bare opptatt.
Nå begynner jeg å lure på hva som skjer? Alt var jo på lager, så det burde jo ikke være så vanskelig å sende det ut? I hvertfall svare på en av mailene og si hvorfor de bryter avtalene.
Jeg begynner nå å bli skeptisk. Tenk hvis jeg får problemer med sykkelen jeg har bestilt? Er det da like vanskelig å få tak på dem? Eller er det en person som driver hele butikken og han har vært syk?? Jeg syns i det minste de kunne svart.
Noen andre som har erfaringer med dårlig respons hos Bikeshop.no? Det er jo en av brukerene her inne på forumet som jobber der. Kan du svare på hva problemet er?? Tror de bare har en linje inn, jeg ringte for å høre hva de hadde av tilbud på racerhjul, men bare opptatt, sjekka derfor Bikebuster.no. Jaggu, de hadde tilbud på Fulcrum Racing Zero, bestilt onsdag og levert post i butikk FREDAG jiihaaa
|
|
|
[Re: beast666]
08/05/2009 20:58
|
Kjell T. Ringen
Entusiast
|
Entusiast
Jeg har bestilt fra dem 4 ganger de siste 2 årene og er fornøyd alle gangene. Rett vare levert på under 1 uke hver gang.
|
|
|
[Re: Kjell T. Ringen]
09/05/2009 05:16
|
keo
Ringrev
|
Ringrev
De sendte det jeg bestilte bare noen timer etter at jeg hadde lagt inn bestilling på mandag. Men Posten er jo ikke lynrask, så pakka er ikke kommet hit enda.
Snakket med dem på telefon i fjor sommer i forbindelse med et sykkelkjøp, de tok seg veldig god tid.
Redigert av keo; 09/05/2009 05:17.
keo
|
|
|
[Re: keo]
09/05/2009 06:03
|
bullet
Besatt
|
Besatt
Jeg har også utelukkende positive erfaringer med Bikeshop. Har hendt flere ganger at de har ringt meg hvis det har oppstått problemer med bestillingen, deler ikke har vært på lager osv. Det er nok som noen nevner her, høysesong og det kan nok koke i butikken...
En god taper forblir en taper.
Carlberg Velo
|
|
|
[Re: bullet]
09/05/2009 10:08
|
sgrevskott
OP
Fersking
|
OP
Fersking
Men det at det koker i butikken burde jo ikke være noen grunn til å la vær å svare på mail. Om dem svarer etter butikken stenger er helt greit. Bare jeg får svar. Virker veldig useriøst å ikke ta telefonen. Nå har jeg ringt kontinuerlig i over 30 min, og ingen tar den. Skulle nesten tro de ble lei av å høre på den ringe. (eller har de tatt av ringelyden? kanskje det er derfor de ikke svarer??:P)
|
|
|
09/05/2009 10:30
|
Christen
Ex Trippelbirker
|
Ex Trippelbirker
Virker veldig useriøst å ikke ta telefonen. Nå har jeg ringt kontinuerlig i over 30 min, og ingen tar den. Dersom jeg er i en butikk og venter på å få hjelp synes jeg det er direkte uhøflig om butikkpersonalet tar telefonen. Jeg har tross alt møtt opp personlig og venter i kø, mens en som ringer "sniker" i køen. Om det er en internett-butikk stiller det seg noe anderledes.
|
|
|
[Re: Christen]
09/05/2009 10:35
|
sgrevskott
OP
Fersking
|
OP
Fersking
det er jo ikke noen andre måter å få kontakt med dem på. For mail besvares jo ikke.. De skulle heller ansatt noen flere slik at man fikk en hyggelig handleopplevelse. Jeg skulle brukt sykkelen i dag, men får jo ikke det fordi at dem er så JÆVLIG treig med å sende ut! Alt var jo på lager, så det skulle ikke ta dem særlig lang tid å sende det. Jeg vurderer plutselig sterkt å ta turen ned på sykkelsenteret i bergen.. Problemet er jo at da får jeg ikke den sykkelen jeg vil ha. (+ det blir dyrere for en sykkel med dårligere utstyr.) Men gir de meg ikke svar i dag, kanseleres bestillingen. Det får jo være måte på! En uke uten at de svarer på mail, når jeg har bestilt utstyr for godt over 10 000!
|
|
|
09/05/2009 13:53
|
sgrevskott
OP
Fersking
|
OP
Fersking
De tok tilslutt kontakt med meg. Årsaken til at det ikke var sendt var tellefeil. De hadde ikke den sykkelen, og kom ikke til å få den inn igjen med det samme utstyret til den prisen. Jeg har derfor bestilt meg en merida som skal sendes på mandag eller seinest tirsdag.
|
|
|
|
|