Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Styrelager - Monteringsproblemer

Styrelager - Monteringsproblemer #725528 08/05/2009 08:32
R
Raymond_S Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
R
Hei

Nylig satte jeg på et nytt styrelager på sykkelen min av typen Ritchey WCS. En av delene på lageret, tror den heter kompresjonsring, passet ikke helt. Jeg brukte derfor en slik ring fra et annet lager. Dette ble ikke 100% bra og nå vil jeg skifte ut hele lagret til et annet lager.

Problemet mitt er at jeg ikke får av skruen på toppen av styret. Når jeg forsøker å skru denne av roterer star nut'en nede i gaffelrøret. Regner med at jeg gjorde noe feil da jeg monterte dette. Er det noen som har lure løsninger på hvordan jeg kan få dette løst?

Raymond

Re: Styrelager - Monteringsproblemer [Re: Raymond_S] #725531 08/05/2009 08:32
RazeFaze Offline
More than words
More than words
brekk og bøy og bruk makt ICON_SMILE

--------------------
Happy Trails!
Jørgen
Re: Styrelager - Monteringsproblemer [Re: RazeFaze] #725534 08/05/2009 08:39
O
Ole Offline
More than words
More than words
O
Skruen har sikkert rustet fast i stjernemutteren, slik at stjernemutterens innmat roterer rundt i resten av stjernemutteren. Prøv å spray litt WD40 ned langs hodet på skruen, så vil det sakte renne ned langs gjengene og kanskje løse opp rusten litt.

Neste løsning blir å prøve å borre ut hodet på skruen, slik at du får av topcap'en og kan komme til stjernemutteren for å enten holde den igjen med en tang el.l. mens du skrur ut restene av skruen, evt banke hele stjernemutterdritten helt igjennom kronerøret.

Jeg tipper du ikke brukte noe fett på skruen da du monterte dette?

Ole.

Re: Styrelager - Monteringsproblemer [Re: Ole] #725558 08/05/2009 09:03
R
Raymond_S Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem
R
Jeg brukte nok ikke fett nei, men det er bare 2 uker siden det ble montert så den er nok ikke rustet fast. Jeg mistenker at stjernemutteren står skjevt slik at det blir spenn i skruen og at den derfor står fast. Skal vurdere borreløsningen om jeg ikke får den av på annen måte.

Moderator  support