Oops... jeg har bestilt meg en Cervélo RS - Giro d´Italia anniversary edition
Siden de ikke leverer løse RS rammesett her i norden, fikk jeg tilbud om denne. Temmelig usikker, da den i mine høye ser litt vel "bling" ut... heldigvis kan jeg returnere den hvis det blir helt kræsj...
Hvilke hjul passer noe sånn?
"I ride hard so the pain is over faster" - Marco Pantani
Sikkert en veldig bra ramme og dekoren var jo fantastisk i sin minimalisme. I tillegg kan ingen bilister klage på at du er "en sånn derre Tur-de-Frans-sykkelist".
Jeg har cervelo R3. Det er samme rammen bare din har litt annen geomentri og 2 cm høyere i fronten, rå rammem! Jeg har spekket med sram red, 3T og fulcrum zero/zipp 202. Du burde ikke spekke med rosa nav og andre homo-deler, tror du kommer til å spy etterhvert:s Men rosa teip kan være kult;)
Velocity Aerohead (/OC) rims are available in tons of colours, and are light and good for road use. DT Aerolites are available in white. All possible.
Apparently it all hangs on the sexual orientation of the rider.
White and pink are certainly hot colours which will undoubtedly swing back out of fashion, but on this particular bike, well.. I think it might hold. My second thought was that the fork / logo might be enough pink... I reigned in my mass media controlled high emotion and went.. white?
Otherwise.. just thow on any old wheelset, like a man.
Hehe... ja, jeg er litt betenkt med å dra ivel med alt for mye rosa, selv om de navene var litt stilige. De er dog av en litt skarpere rosafarge enn det som er på ramma.
Denne må selvsagt ha Campa Super Record - Giro d'Italia er tross alt italiensk
Tenkte litt selv på de gullfargede Campa Shamal Ultra... men mulighetene er jo mange - og jeg har ennå litt tid igjen til ramma kommer til min lokale butikk
Og Ben... nei, jeg er hverken homofil eller særlig feminin av meg. Dog er vel rosa den mest maskuline fargen man får i Italia, så kanskje jeg heller burde lære meg noen italienske gloser c",)
Er det ikke Zipp-hjul som er vanligst på Cervèlo-rammer, da? Noe i veien for å bruke det her?
Eneste som er i veien er vel kanskje prisen... Men du har rett - Cervèlo er som oftest ensbetydende med Zipp hjul hvis du ser på gutta i pro-touren. I alle fall hva som står på hjulene
Og "uheldivis" har jeg allerede kjøpt sete... tenkte å være litt tidlig ute, siden jeg egentlig hadde tenkt orginalfarge på ramma (sort/grå), og jeg bikeshop.no (hvor jeg fant det) hadde kun et igjen:
Litt usikker på hva du mener... men jeg trenger et hjulsett som er litt allround for øyeblikket. Så får vi se neste år, om jeg ikke utvider hvis jeg skal begynne å sykle ritt
Men... siden Dolomittene har bratte og lange bakker, må de ikke være alt for tunge i år heller c",)
Men kanskje en enkel løsning er å sette på et par Fulcrum, og bare fjerne klistremerkene. Det er fort gjort på Fulcrumhjul. Ellers tenker jeg at ett eller annet i sølv hadde vært fint på den sykkelen.
Hva med noen lette, håndbygde i sølvfarge? Eller rett og slett Campa-hjul?
Ja, jeg har tenkt litt på Campa-hjul. Lekte meg litt i et bildebehandligsverktøy for å se hvordan de gullfargede Shamal Ultra ville se ut... og det er et alternativ.
Helt sølvfargede - hvilke er det? Og mener du at med å fjerne decaler fra sorte Fulcrum...blir de heelt sorte?
Redigert av Diablito; 06/05/200918:22. Rediger grunn: Lagt inn blide
Gull var ikke pent. Jeg har tro på sølvfargede hjul, siden det letter opp, i forhold til svarte hjul som sammen med dekkene vil se alt for massive ut til den slanke hvite rammen.