Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd

Skjevt slitt bremsebelegg?

Skjevt slitt bremsebelegg? #722542 04/05/2009 13:59
B
bulbed Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Tok ut bremseklossene av min bakre Hayes Nine her om dagen. Belegget på den innerste klossen var slitt merkbart skjevt. Er dette normalt? Var nok av belegg igjen på en side, men helt utslitt på den andre.

Har bestillt nye klosser nå, men er usikker på om jeg får maks effekt, hvis belegget ikke treffer skiva helt flatt.

Tanker og formeninger?

Re: Skjevt slitt bremsebelegg? [Re: bulbed] #722933 05/05/2009 07:14
V
Varvik Offline
Medlem
Medlem
V
Så enkelt som å sentrere kallipperen?

Sitter på skolen nå så har ikke tid å finne noe men skal vedde på at det ligger en diy på nettet en plass;)

Re: Skjevt slitt bremsebelegg? [Re: Varvik] #723703 05/05/2009 21:37
B
bulbed Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
B
Det faktum at bare den ene klossen var slitt skjevt, gjør at jeg tenker at det ikke har noe med stillinga på kaliperen å gjøre. Har forsåvidt ikke lykkes fullstendig med å sentrere kaliperen heller. Virker som begge skivene beveger seg ørlite grann fra side til side når hjulet ruller, slik at klossene tar i uansett hvordan kaliperen er stilt.

Dessuten oppdaget jeg her om dagen at bakbremsa hyler når jeg lener sykkelen til høyre. Klarte ikke å justere kaliperen slik at det forsvant. Har sjekket navet for slakk, men det virker som det er på stell. Noen forslag til dette problemet?

Moderator  support